رییس بخش تحقیقات باغی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تولید سالانه مجصول تَر زردآلو در ایران بالغ بر 280 هزار تن بوده که از این نظر در جایگاه دوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رهنمون با اشاره به میزان تولید محصول تَر زردآلو در کشور تشریح کرد: وقتی یک رقم میوه معرفی می شود، باید به طور قوی و آشکار همان صفاتی را که برایش تعریف شده در طی سال های متمادی بروز کند.

وی با اشاره به شاخص پیشرفت باغبانی افزود: معرفی ارقام جدید شاخص پیشرفت باغبانی در کشور قلمداد می شود.

رئيس بخش تحقيقات باغی مرکز كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان‌‌شرقی یادآورشد: بر اساس تصمیمات موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج، بهزراعی و بهنژادی زردآلو از گروه هسته دارها برای محققان مرکز تحقیقات آذربایجان شرقی تعریف شده است.

وی ایران را از مراکز غنی زردآلو در جهان دانست و ادامه داد: ایران از مراکز غنی ژرم پلاسم زردآلو در جهان به شمار می رود و ژنوتیپ ها و کلون های ناشناخته بیشماری از این گیاه را در خزانه ژنتیکی خود جای داده است.

رییس بخش تحقیقات باغی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رونق اقتصاد باغداری و صنایع جانبی، بهبود جایگاه کنونی ایران در عرصه صادرات خشکبار زردآلو و ارتقای امنیت غذایی در حوزه این فرآورده از طریق کنترل آلودگی های شیمیایی و میکروبی موضوعاتی هستند که دستاوردهای تحقیقاتی با همسویی آنها سهم چشمگیری در بهبود شاخص های کنونی خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.