استاندار آذربایجان‌شرقی بر حمایت کامل مدیریت استان از این صنعت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده در بازدید از کارخانه صنایع خودرویی و ریلی آکیا واقع در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی گفت: بعد از رفع تحریم‌ها فضای جدیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد صادرات گشوده می‌شود و خواسته ما از صنایع آکیا این است که ضمن تامین بازار داخلی، افزایش صادرات و ورود به بازارهای جدید را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان این که این کارخانه توان رقابت با تولیدکنندگان مطرح اتوبوس در دنیا را دارد، افزود: امیدواریم با رفع تحریم‌ها این گروه صنعتی بتواند با قدرت عمل بیشتری در بازارهای جهانی حضور یابد.

جبارزاده با اشاره به آماده شدن مقدمات تولید واگن‌های مترو در صنایع خودرویی و ریلی آکیا، گفت: حمایت‌های لازم برای تولید یک‌هزار واگن برای استفاده در خطوط متروی شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل صنایع خودرویی و ریلی آکیا نیز در این بازدید توضیحاتی در خصوص مراحل تولید خودروهای سنگین داخل شهری و بین شهری شامل انواع اتوبوس، مینی‌بوس، ون و کامیونت ارایه کرد.

صنایع خودرویی و ریلی آکیا در سال 1384 تاسیس شده و در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار دستگاه اتوبوس، 500 دستگاه مینی‌بوس، یک‌هزار دستگاه کامیونت و 500 دستگاه ون در دو سایت تولیدی در تبریز و استانبول را دارد.

این گروه خودروسازی قادر به تولید بیش از 14 نوع انواع خودروهای سنگین داخل شهری و بین شهری است و اولین اتوبوس هیبریدی ساخت داخل را نیز تولید کرده است.

محصولات این کارخانه هم‌اکنون به کشورهای مختلفی چون ترکیه، رومانی، بلغارستان، صربستان، بوسنی، مقدونیه و الجزایر صادر می‌شود.

این شرکت همچنین خط تولید واگن‌های مترو و انواع وسایط حمل و نقل ریلی را در شهرک شهید سلیمی تبریز راه‌اندازی کرده و در مرحله اول تولید 215 دستگاه واگن مترو برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز را در برنامه دارد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.