سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس جزییات جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون اصل نود مجلس را تشریح کرد.

وی افزود: در جلسه فوق موضوع حذف طرح کد شبنم با حضور نمایندگان وزارت صنعت و معدن، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه با بیان اینکه طرح کد شبنم اطلاعات کالای وارداتی و صادراتی را پیگیری می‌کند، متذکر شد: هدف از این طرح جلوگیری از واردات کالای قاچاق به کشور بود که در ابتدای دولت یازدهم با دستور وزیر صنعت کنار گذاشته شد.

آذین ادامه داد: طرح کد شبنم با توجیه ایرادات در جعل کنار گذاشته شد و وزارت صنعت قول داد تا طرح جدیدی را جایگزین طرح کد شبنم کند که البته یک سال از وعده این وزارتخانه درباره طرح جایگزین می گذرد و این وزارتخانه تا کنون اقدام به طرح جایگزین نکرده است.

نماینده مردم رفسنجان در ادامه گفت: در جلسه فوق نمایندگان وزارت صنعت از کار بر روی سامانه جدیدی برای کد شبنم خبر دادند و قرار شد در ادامه رسیدگی به این موضوع گزارشی از طرح جایگزین کد شبنم به کمیسیون ارائه دهند.

آذین ادامه داد: همچنین در جلسه فوق مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی در این زمینه به کمیسیون ارائه دهد و طرح‌های گمرک به این ستاد اعلام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه فوق مقرر شد سازمان بازرسی گزارشی از آثار حذف کد شبنم به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، اصل نود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار