سینما صبوری، همدلی و همراهی را مشق کردیم و می‌بینیم میوه‌های این صبوری باعث آشتی مردم با سینما و حفظ ریشه و پیوند اندیشه‌ها است.

نوگرایی و دست برداشتن از عادات کهنه در این دوره اتفاق افتاده است
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از اهدای جوایز بخش تبلیغات جشنواره سی و چهارم فیلم فجر، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: برای این که حضار نگران نشوند، باید بگویم که مراسم اختتامیه به دستور آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که هم اکنون در این مراسم حضور دارند قرار است سخنرانی نداشته باشیم. یعنی برای اولین بار یک مراسم اختتامیه بدون سخنرانی مدیران و مسئولان که شما آن را تجربه خواهید کرد؛ اما به جای آن  در این مراسم سخنرانی خواهیم کرد.

وی در آغاز سخنرانی گفت: اهالی سینمای پرافتخار ایران آغاز سال نو سینما مبارک باد. سالی سرشار از غرور و پیروزی. پیروزی حکمت و عقلانیت ایرانی و سال پیروزی تمدن و سالی که کلیدواژه‌اش «برجام» است؛ سال پیروزی خون بر شمشیر.

وی افزود: ما در شرایط پسابرجام هستیم و جهان آغوش خود را به روی سخنان ما گشوده است. ما یک جهان سخن شنیدنی هستیم و چه خوب که شنیدنی‌ها را می‌توان دید و این هنر سینما است.

وی همچنین اظهار داشت: در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از سخنان بی‌بدیل فرهنگ ایرانی و اسلامی رونمایی می‌کنیم و از اندیشه ایرانیان. رمزگشایی به نام «فجر» و به نام «نور». ما در سینما صبوری، همدلی و همراهی را مشق کردیم و می‌بینیم میوه‌های این صبوری باعث آشتی مردم با سینما و حفظ ریشه و پیوند اندیشه‌ها است. نوگرایی و دست برداشتن از عادات کهنه در این دوره اتفاق افتاده است.

ایوبی با اشاره به سینمای دیجیتال، اجرای مونولوگ گفت: تندباد دیجیتال در ایران وزیدن گرفته و سینمای ایران پوست انداخته است و با این وضع چاره‌ای جز روزآمدی نیست.

ایوبی با اشاره به رونق سینماها افزود: پرده‌های سینما روز به روز پررونق می‌شوند و سینما به سبد کالای مردم برمی‌گردد و هوش ایرانی سرمایه ما خواهد بود. من به همه سینماگران در همه بخش‌ها نوید روزهای خوش را می دهم. می‌توان ریشه‌های جوانه امید را دید و می‌توان این باد خوش را تجربه کرد. در این هوای صاف و پاک درخشش ستاره را می‌توان دید جشنواره سی و چهارم جنبش ستاره‌ها با طعم نوگرایی است.

وی با تمجید از دبیر جشنواره اظهار داشت: آفرین به حیدری که با نگاه به دیروز امروز را ساخت و آفرین به جوانان سینما که نشان دادید، سینمای ایران ادامه دارد و فرهنگ و هنر در این کشور بی‌انتها و پایان‌ناپذیر است و درود می‌فرستم به چشمان خسته و دستان توانا و ذهن خلاق و ذوق زیاد کسانی که سرپا چشم هستند، بی آن که دیده شوند و سرپا گوش هستند بدون این که شنیده شوند. به تمامی اهالی بی‌ادعای رسانه سلام و تبریک می‌گویم و در پایان از طرف جامعه سینمایی بر قدم‌های استوار، نگاه‌های تیزبین، بازوان قدرتمند و قامت‌های رشید پاسداران و رزمندگان مقاومت اسلام درود می‌فرستم و افتخارات این جشنواره را به همسران و فرزندان شهیدان مدافع حرم تقدیم می‌کنم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.