بسته آموزش شهروندی با مضامین متنوع در حوزه ایمنی، پسماند، محیط زیست، تاکنون بیش از 140 هزار نفر مخاطب را به خود جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن گفت: این فرهنگسرا با اجرای بسته آموزش شهروندی مفاهیم مختلف را در حوزه فرهنگ شهروندی از جمله ایمنی، حفظ و نگهداری فضای سبز، محیط زیست، پسماند، ترافیک وتغذیه و سلامت به شهروندان آموزش می دهد.

باغبان افزود: اجرای بسته فرهنگ شهروندی در 13 منطقه شهرداری قابل اجراست که از آن جمله می‌توان به مساجد، مدارس، تشکل ها وپایگاه های بسیج، جلسات خانگی ومدارس، مراکز فرهنگی مختلف اشاره کرد.

وی بابیان اینکه، ارائه مفاهیم توسط مربی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 400 مربی با سابقه بالای آموزشی در این طرح فعالیت می‌کنند.

باغبان، فراخوان جذب برگزاری کارگاه آموزشی وتوانمند سازی با حضور اساتید مجرب و دسته بندی مربیان ، صدور گواهینامه و کارت عضویت مربیان داوطلب شهروندی جهت اعزام به مراکز فرهنگی مختلف را از دیگر فعالیت های این فرهنگسرا برای آماده سازی مربیان دانست و اظهار کرد: از شهریور ماه سال جاری در هر منطقه یک نفر از مربیان فعال را مستقر کردیم که در هر واقع در هر منطقه مسئول پایگاه شهروندی شد و یکی از وظایف آن ارتباط با کلیه ظرفیتهای فرهنگی منطقه بود .

مدیر فرهنگسرای شهر زیبا وایمن با اشاره به اینکه در فاز اول اجرای بسته آموزش فرهنگ شهروندی در نظر داشتیم در بازه زمانی 7 ماهه کل جمعیت منطقه را تحت آموزش قرار دهیم، افزود: فرآیند آموزشی کلاس ها به صورت عمومی و براساس تکنیک‌های کاربردی وبه منظور بالا بردن آگاهی شهروندان و کم کردن هزینه‌های گزاف شهرداری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.