10 هزارو 888 نوزاد با روش زایمان طبیعی متولد شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛بقای نسل موضوع بسیار مهم زندگی انسان است این رویداد بنیان خانواده را محکم می کند وبه دوام آن منجر می شود.تولد فرزند جلوه وزیبایی خاص به زندگی می بخشداما درد زایمان نکته ای است که همیشه دغدغه مادران بوده است.

در جامعه امروزی ما، برای بانوان ومادران آینده این جامعه چندان منطقی وقابل قبول نیست که این درد را تحمل کنند این مادران جدای از این که روش تهاجمی سزارین در تولد نوزاد جه مشکلاتی برای آنان ایجاد می کندخواهان آنند که از این روش برای به دنیا آوردن فرزندان خوداستفاده کنند.

قرن‌هاست که مادران، نوزادان خود را به دو شکل طبیعی و سزارین به دنیا می‌آورند. امروزه روشی برای انجام زایمان طبیعی ابداع شده که طی آن سعی می‌شود مادر بدون تحمل درد زیاد، نوزاد خود را به دنیا بیاورد. این روش، زایمان طبیعی با بی حسی اپی دورال می‌باشد.

اگر زن بارداری دارای فشار خون بالا باشد، معمولا برای انجام زایمان طبیعی با مشکل روبرو می‌شود، اما این روش می‌تواند به کاهش فشار خون او کمک کند.همچنین مادر در حین زایمان هوشیار است و می‌تواند انقباضات رحم خود را بدون درد زایمان حس کند و لحظه به دنیا آمدن نوزاد خود را به خوبی درک کند.

این روش در کشوری مانند ایران که آمار زایمان سزارین بالایی دارد همه گیر شود هم به نفع مادران است و هم به نفع نوزادان و در کل سلامت مادر و کودک را تا حد زیادی ارتقا می‌بخشد.

اگر مادران در جامعه ما بدانند که زایمان طبیعی بدون درد هم امکانپذیر است، بسیاری از مادرانی که به علت فرار از درد طبیعی به سراغ سزارین می‌روند، به این روش روی می‌آورند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود : برخی مادران اگرازمزیت های روش طبیعی زایمان مطلع باشند استقبال بیشتری ازاین روش می کنند .

محمدرضا عبادیان افزود: آمار مادران مراجعه کننده به بیمارستان های استان نشان می دهد که میزان تولد کودکان با روش طبیعی بیش از 5/57درصد بوده واین نویدی خوش است چرا که قبلا بیشتر مادران برای کاهش درد زایمان استفاده از روش سزارین رابرای تولد فرزند انتخاب میکنند.

وی با اشاره به اینکه دولت ودانشگاه علوم پزشکی برای تشویق بانوان همدانی برای استفاده از روش زایمان طبیعی فرهنگ سازی لازم و مسمترانجام داده است افزود: دولت برای ترغیب بانوان جامعه اسلامی به استفاده از روش زایمان طبیعی بلوک های زایمان خود را در استان تقویت ونوسازی وافزایش تعدادآن در برنامه کاری دارد ودر هر 8شهرستان استان این بلوک ها به طور متوشط 30درصد پیشرفت دارد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اکنون در همه بیمارستان های استان شرایطی برای مادران فراهم شده که بدون هزینه و بااستفاده ازروش طبیعی نوزاد خود را به دنیا آورند.

عبادیان با بیان اینکه در سال 93، 34 هزارو 829  تولد به وقوع پیوست گفت: از این تعداد 19 هزار تولد با روش زایمان طبیعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه روش زایمان طبیعی در استان همدان بیش از روش سزارین است به طوری که  از تعداد 28 هزارو 537 زایمان انجام شده در مراکز بهداشتی درمان استان،  در روستا ها 65 درصد ودر شهر 93/51 درصد ثبت شده است گفت: در 6 ماه نخست امسال در استان همدان 10 هزارو 888 مادر از روش زایمان طبیعی بهره مند شده اند.

اصول پزشکی تایید کرده است فرزندان به دنیا آمده با روش طبیعی سالم تر از دیگر نوزادان هستند ومادر در بارداری های بعدی از مشکلات کمتری برخوردار است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.