زاهدان ؛

نواختن زنگ انقلاب توسط همسر اولین شهید انقلاب استان

همزمان با اولین روز از دهه فجر و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی زنگ انقلاب با حضور همسر اولین شهید انقلاب سیستان و بلوچستان در دبیرستان تیزهوشان زاهدان نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زاهدان ؛مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش از انقلاب کمتر از 30 درصد مردم کشور با سواد بودند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران پیشروترین کشور دنیا در زمینه آموزش و پرورش است و پوشش تحصیلی کشور بیش از 97 درصد می باشد که این میزان در سیستان و بلوچستان 90 درصد است.

علیرضا نخعی افزود : آمار بیسوادان کشور را 3 درصد خواند و افزود: به برکت انقلاب اسلامی همه امکانات برای دانش آموزان فراهم شده مخصوصا که استاندار سیستان و بلوچستان اولویت استان را تحصیل، سواد و توسعه انسانی قرار داده است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب امروز حتی یک بیسواد هم در استان سیستان وبلوچستان نداریم، تصریح کرد: پیش بینی شده است که به هر دلیل شخصی موفق به تحصیل نشده است با تخصیص منابع دولتی با سواد شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مبلغ 735 هزار تومان برای رفع بیسوادی هزینه کرده است، ادامه داد: هر فرد بی سواد زیر 50 سالی که سواد یاد بگیرد مبلغ 135 تومان به وی و 600 هزار تومان نیز به شخصی که وی را آموزش دهد تعلق می گیرد.

نخعی اطهار کرد : هیچ مانعی از ناحیه دولت و آموزش و پرورش برای تحصیل دانش آموزان نیست چرا که این سازمان حتی برای 5 نفر دانش آموز هم کلاس دایر کرده است و ما اکنون 300 مدرسه زیر حد نصاب در استان داریم.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: زنگ ، انقلاب ، شهید ، همسر ، اواین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.