ای بی تی: درخواست وام 3.5 میلیارد دلاری از سوی نیجریه

با کاهش شدید بهای نفت، نیجریه از بانک جهانی وامی 3.5 میلیارد دلاری تقاضا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترنشنال‎‌بیزنس‌تایمز؛ بر اساس گزارشی که به وسیله فایننشال تایمز منتشر شده، رییس جمهور نیجریه 3.5 میلیارد دلار وام اضطراری از بانک جهانی درخواست کرده است. نیجریه در حال حاضر بزرگ ترین اقتصاد آفریقا را در اختیار دارد و به شدت به نفت وابسته است.

سخنگوی صندوق بین المللی پول در نیجریه روز یکشنبه به روزنامه فایننشال تایمز گفت: "همه ما می دانیم که نیجریه همانند سایر صادر کنندگان نفت، به دلیل کاهش شدید بهای طلای سیاه با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شده است."

انتظار می رود میزان صادرات نفت نیجریه از 70 درصد بودجه این کشور به کمتر از یک سوم آن کاهش یابد. افزایش تولید نفت، به دلیل استخراج بیش از اندازه در خاورمیانه و هم چنین ورود شرکت های نفت شیل آمریکایی به بازار، باعث شده است بازار جهانی اشباع شود. کاهش تقاضا از بازارهای در حال رشد نیز بی‌توازنی در تقاضا و تولید ایجاد کرده و بهای نفت را در دو سال گذشته کاهش داده است.

محمد بوهاری، رییس جمهور نیجریه که در سال 2015 انتخاب شده، نخستین طرح بودجه سال جدید را در دسامبر 2015 اعلام کرد. این بودجه شاهد افزایش قابل توجهی در مخارج اجتماعی به منظور بهبود وضع اقتصادی بوده است. او با این دلایل که سرمایه گزاری خارجی و فروش نفت افزایش خواهد یافت، هزینه های طرح بودجه سال 2016 را 20 درصد افزایش داد.

عملیات تروریستی گروهک بوکوحرام نیز با ایجاد اختلال در حمل و نقل و آسیب رسانی به فعالیت های کشاورزی به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار