فوربز: افزایش بهای نفت برنت دریای شمال، منوط به اکتشافات جدید نفتی

فوربز در گزارشی مهمترین عامل افزایش بهای نفت برنت دریای شمال را به اکتشافات جدید حوزه های نفتی منوط دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت «فوربز» گزارش داد: در حالی که بازار نفت در تلاش است بهای طلای سیاه را بار دیگر به بالای 50 دلار در هر بشکه برساند، اکتشاف و تولید نفت انگلستان در شرایطی دشوار و نامتعارف به سر می برد. نفت دریای شمال که در سال 1999 در اوج خود به سر می برد، این روزها با اضطراب فراوان چشم به بهای روزانه طلای سیاه دوخته است که با سقوط بیش از این دچار مشکلات جدی نشود.

در همین حال، شرکت‌های انگلیسی که در سال 2015 از پیامد‌های کاهش بهای طلای سیاه در امان نبوده اند، سعی داشتند با افزایش نسبی تولید نفت تا حدودی پاسخگوی قراردادهایی که در سال 2012 منعقد کردند، باشند.

مازاد تولید نفت دریای شمال با بهره گیری از یک رژیم مالیاتی که خزانه داری انگلستان اعمال کرده بود، به خوبی توانست در شرایط کاهش بهای نفت همچنان ایستادگی کند. با این حال بهای 30 دلاری هر بشکه نفت دریای شمال خطری واقعی برای صنعت نفت انگلستان محسوب می شود و همین امر نیاز به اکتشافات جدید نفتی را ملموس تر می کند.

عملیات نفتی در پایتخت انرژی اروپا  تا حدودی در حال کاهش است و به دنبال آن نیزحجم نیروی کار در این بخش به دلیل متوقف شدن برنامه های عمرانی نفتی نیز کاهش یافته است. به گونه ای که شرکت نفت بریتیش پترولیوم به دنبال متوقف شدن فعالیت 27 پروژه، با تقلیل شدید نیروی کار  مواجه شده است.

کارشناسان حوزه نفت و انرژی معتقدند در صورتی که تا تابستان 2016 پروژه های نفتی انگلستان و در راس آن‌ها شرکت نفتی بریتیش پترولیوم رونق یابند و یا به مرحله بهره برداری برسند، بهای نفت برنت دریای شمال انگلستان تا 60 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز به تازگی از اجرای تعهدات دولت و تزریق سرمایه  به منظور افزایش پروژه های نفتی و اکتشافی خبر داده است. ارزش این سرمایه بیش از 250 میلیون پوند است که بخش عمده آن در حوزه های اکتشافی شمال شرق انگلستان اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار