مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت : درخشش آینده سازان و رقابت کنندگان و شناسایی نخبگان جوان در مسابقات ملی مهارت راهی برای توسعه کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سیابانی ضمن شرکت در مراسم افتتاحیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت کشور در جمع تیم اعزامی از استان گفت : تیم مهارتی استان آذربایجان شرقی برای شرکت در این مسابقات با 18رقابت کننده در این مسابقات شرکت نموده است. که این عزیزان زیر ۲۱ و 23سال بوده که  جهت شناسایی نخبگان مهارتی جهت اردوی مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱7 ابوظبی در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کرج به رقابت می پردازند.

سیابانی با اشاره به شرکت بیش از 18 نفر در 16 رشته، اظهار داشت: منتخبان استانی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در مسابقات شهرستانی و استانی به مدت 4 روز از ۱1 بهمن ماه سال جاری به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی خاطر نشان ساخت: برگزاری مطلوب و باشکوه مسابقات، توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، تشویق جوانان برای رقابت سالم و فراهم آوردن زمینه اشتغال مولد و پایدار؛ از مهمترین اهداف مسابقات خواهد بود.

به گفته ی مدیرکل استان با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده و اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان و مشارکت و حمایت بخش خصوصی و همچنین بکارگیری موثر و کارآمد از منابع و امکانات در جهت تجهیز کارگاه ها متناسب با الگوی مسابقات جهانی و خدمات دهی مطلوب به شرکت کنندگان در زمان باقیمانده؛ از مهمترین برنامه ها جهت برگزاری مطلوب مسابقات خواهد بود.

وی بیان داشت: برترین های این رقابت ها در قالب تیم ملی مهارت به اردوهای آماده سازی جهت حضور در چهل و چهارمین دوره مسابقات جهانی مهارت که در ۲۰۱7 میلادی در ابوظبی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

سیابانی، تصریح نمود: مسابقات جهانی مهارت پیشینه ای بیش از ۵۰ سال دارد که در ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد فضای رقابتی بین جوانان و نیز بهبود کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای در کنار ارتقاء استانداردهای مهارتی؛ مسابقات ملی را به صورت سالیانه برگزار می کند.

وی رشته های مورد رقابت نخبگان مهارتی در این دوره از مسابقات را تعداد 26 رشته شامل طراحی صفحات وب، جواهر سازی، تاسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات، کابینت سازی ، تبرید و تهویه، فناوری طراحی گرافیک، فرز cnc ، تراش cnc، مکاترونیک، کنترل صنعتی عنوان نمود.

به گفته مدیرکل استان آذربایجان شرقی، فناوری اطلاعات سخت افزار و شبکه، لوله کشی، الکترونیک، طراحی فضای سبز تیمی، رباتیک، آکواترونیک،ساخت و تولید تیمی، فناوری مد، آشپزی، شیرینی پزی، اتصالات، آجر چینی، کاشی کاری دیوار و کف و جوشکاری از دیگر رشته‌هایی است که علاقمندان می‌توانند در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.