فرماندار هشترود گفت: این شهرستان امسال رتبه اول کشور را در زمینه پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مستفیددر جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی و بند(د) تبصره 11 قانون بودجه سال 94 این شهرستان افزود: در این بخش بیش از 65 میلیارد ریال برای خرید انواع ادوات کشاورزی به کشاورزان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی یادآور شد: این تسهیلات برای خرید تراکتور، کمباین و انواع ادوات کشاورزی در راستای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان پرداخت شده است.

فرماندار هشترود، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی این شهرستان باید بر نقشه های ساختمانی مرغداری ها و گاوداری ها نظارت کافی داشته باشد.

مستفید، ادامه داد: تا کنون نظارت کافی بر ساخت و سازهای اماکن دامی در این شهرستان نشده است.

وی گفت: نظارت کافی بر این اماکن و ساخت و سازهای اصولی و مهندسی باعث می شود در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه خسارت هایی بر این اماکن وارد نشود.

فرماندار هشترود با اشاره به وضعیت آب های زیرزمینی این شهرستان و میزان هدر رفت آب در بخش کشاورزی، یادآور شد: تمامی زمین های زراعی این شهرستان باید به آبیاری تحت فشار مجهز شود تا آب استفاده شده در بخش کشاورزی به هدر نرود.

مستفید، ادامه داد: تا کنون بیش از یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی اطراف سد سهند این شهرستان تحت پوشش سامانه آبیاری قطره ای و بارانی قرار گرفته که این رقم در سال آینده به سه هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

کریمی اصل، مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در این جلسه از تشکیل شورای کشاورزی در روستاها خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شورای کشاورزی روستاها به ریاست دهیار روستا و به دبیری مهندس پهنه بند منطقه تشکیل می شود و این کار می تواند منشا کمک های بسیاری برای کشاورزان و جهاد کشاورزی باشد.

در شهرستان هشترود حدود 86 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 46 هزار واحد دامی وجود دارد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.