رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان موفق به دریافت رتبه سوم تولیدات علمی و مقالات حوزه علوم انسانی در کشور شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ هوشنگ طالبی از دانشگاه اصفهان با عنوان شهر 3 هزار نفری یاد کرد وگفت: درحال حاضر 25 هزار نفر دانشجو و 5 هزار هئیت علمی و کارمند رسمی در این دانشگاه حضور دائم و مستمر دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: در سال تحصیلی 94 حدود 3300 دانشجو جدید پذیرفته شده اند که 50 درصد در مقطع کارشناسی و 50 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند این در حالی است که 59 درصد کل دانشجویان این دانشگاه را دختران و 41 درصد را پسران تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه 5 رشته جدید امسال در این دانشگاه راه اندازی شده است ادامه داد: مجوز اجرای 2 رشته مدیریت صنعتی و مهندسی نقشه برداری در مقطع دکتری و 3 رشته مهندسی راه و ترابری،مهندسی سرامیک و فتونیک در فیزیک را برای دانشگاه اصفهان گرفته ایم.

طالبی خاطر نشان کرد: تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه 650 نفر می باشد که 40 درصد از این مجموعه در مرتبه استاد تمام و دانشیار هستند این در حالی است که 1 نفر از اساتید این دانشگاه به عنوان نمونه کشوری و 4 نفر نمونه استانی شناخته شدند.

وی به تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود:در سال 94 مجموعا 51 نفر دانشجو خارجی پذیرفته ایم که 33 نفر بورسیه 10 نفر غیر بورسیه و 8 نفر انتقال از خارج به داخل بوده است.

ریس دانشگاه اصفهان فعالیتهای سالهای اخیر این دانشگاه را اساسی و زیرساختی دانست و گفت: در سال 94 از نظر پژوهشی دانشگاه اصفهان سال موفقی را پشت سر گذاشته که انتشار38 مجله علمی و پژوهشی در این دانشگاه دلیل بر این ادعاست.

طالبی عنوان کرد: در سال 94 قراردادها و طرح های تحقیقاتی دانشگاه اصفهان برای خارج از دانشگاه که به نتیجه رسیده اند به مبلغ 1.1 میلیارد تومان بوده است و 2.4 میلیارد تومان قرارداد جدید در دست داریم که 10 درصد نسبت به سال گذشته از نظر ریالی افزایش داشته است.

ریس دانشگاه اصفهان افزود: در 6 ماهه اول سال 94 مجموعا نزدیک به 450 مقاله علمی پژوهشی داشته ایم که نسبت به سال گذشته افزایش دیده میشود این در حالی است که طبق برنامه ریزی انجام شده نزدیک به 1000 مقاله تا پایان سال ارائه خواهیم داد.

وی مزیت این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاهها را اهمیت دادن به مقالات حوزه علوم انسانی عنوان کرد و ادامه داد: این دانشگاه رتبه سوم کشوری بعد از دانشگاه تهران و علامه طباطبایی در تولیدات علمی و علوم انسانی را کسب کرده است.

طالبی از دانشگاه اصفهان به عنوان یک دانشگاه جامع نام برد و گفت: الویت این دانشگاه در عمق بخشیدن به مقالات پژوهشی است و از ماموریت های دانشگاه اصفهان می توان به سرمایه گذاری در بخش پژوهش ، تکمیل پژوهشکده محیط زیست برای ارتقا سلامت آب ، خاک و هوا در استان و انجام تحقیقات بین رشته ایی به صورت فردی و تیمی اشاره کرد.

وی در پایان افزود: تخصیص ندادن بودجه باعث کند شدن فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه شده که در 10 ماهه سال جاری بیش از 9 درصد از از بودجه تخصیص داده نشده که دلیل آن محدودیت ها و تحریم های اخیر است. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.