دبیرکل کنوانسیون رامسر گفت : حفاظت از توسعه با محیط زیست منافاتی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آنیا گروبیکی، دبیرکل کنوانسیون رامسر در همایش روز جهانی تالاب ها که در هتل عباسی اصفهان، اظهار کرد: سی و هشتمین سالگرد انقلاب را تبریک می گویم و خوشبختم از سوی این کنوانسیون این همایش برگزار شده است و من در ایران و اصفهان هستم.

وی افزود: خوشبختانه امسال همزمان در 800 نقطه از سراسر جهان این روز را در محل استقرار تالاب ها جشن می گیرند و این امر برای پررنگ کردن این واقعیت شکل گرفته که مردم جهان حیات خود را مدیون این تالاب ها می دانند.

دبیرکل کنوانسیون رامسر تصریح کرد: نباید فراموش کرد که تالاب ها فراهم کننده آب حیات بخش برای ما بوده اند و تالاب ها دارای نقش شناخته شده ای در تنوع زیستی بوده و شناختی پر شتاب برای تالاب ها فراهم شده است.

وی بیان کرد: تالاب ها امروز نقش آفرینی کلیدی برای مقابله با بلایای طبیعی بوده و این نقش آنها شناخته شده است و این کنوانسیون در بخش های صنعت، انرژی و موارد دیگر موثر واقع شده است.

گروبیکی ادامه داد: ایران یکی از موثر ترین کشور ها در اجرای این کنوانسیون بوده و ارزیابی های اخیر حاکی از آن است که برخی تالاب ها در چند دهه اخیر نابود شده و تغییر کاربری داده اند و زیست بوم را دچار مشکل کرده اند و سلامتی انسان ها را به خطر انداخته اند.

وی ابراز کرد: حفاظت از توسعه با محیط زیست منافاتی ندارد و توسعه پایدار بر همین اصل بنا شده است و دولت ایران با جدیت در این امر فعال بوده و با نهادهای بین المللی دنیا همکاری داشته است.


انتهای پیام/س

برچسب ها: حفاظت ، محیط زیست ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.