فرماندار اصفهان گفت: در دهه فجر امسال 450 برنامه و 156طرح در شهرستان اصفهان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، فضل الله کفیل با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال 156پروژه در شهرستان اصفهان به بهره برداری میرسد گفت: این طرح ها با اعتبار 3 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات استانی ملی هزینه شده این در حالی است که کل اعتبارات تملک دارایی شهرستان اصفهان 544 میلیارد تومان در سال 94 بود که به 366 پروژه اختصاص یافته است.

فرماندار اصفهان افزود: در 6 ماه اول امسال 40 درصد اعتبارات به دستگاهها اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان سال مالی پیش رو پروژه های در دست اجرا را با کیفیت مطلوب به سرانجام برسانیم.

وی از رشد 50 درصدی سازمان های مردم نهاد در شهرستان اصفهان خبر داد و گفت: در سال ۹۴ حدود ۳۲ سازمان مردم نهاد با مجوز شکل گرفت که نسبت به سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی روبه رو بوده و ادامه داد: ۴ حزب اصلی با مرکزیت اصفهان و ۴۰ حزب به نمایندگی احزاب مرکزی کشور در شهرستان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

کفیل خاطر نشان کرد: با توجه به ادامه نهضت آسفالت سال 94 در 88 روستای اصفهان 34هزار و 191 تن آسفالت در 239هزار و 337 متر مربع مساحت استفاده شده است .

فرماندار اصفهان موضوع آب و کشاورزی را از موضوعات کلان شهرستان دانست وگفت: طی سه سال گذشته با اهتمام خوب استاندار اصفهان در برپایی شورای عالی آب و همچنین کمیته ۵ نفره، چالش آب که موضوع مهم شهرستان بود به یک فرصت تبدیل شد به نحوی که امسال ۳۷ هزار هکتار از زمین های شرق اصفهان در سال زراعی زیر کشت رفت.

وی تصریح کرد: سهمیه اشتغال در شرق اصفهان طی سال ۹۴ در حدود ۱۶ هزار و ۵۹۷ بوده که از این تعداد در حدود ۱۳ هزار ۷۰۸ مورداز آن انجام شده و ادامه داد: در سال 94 با ریزش 8 هزار و 850 کارگر از مراکز مختلف مواجه بودیم که تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته اند.

کفیل با اشاره به آبگیری تالاب گاوخونی در حدود ۱٫۵ تا ۲ متر مکعب در ثانیه، افزود: میزان پساب خروجی از تسویه خانه جنوب امروز با میزان آبی که در اختیار محیط زیست قرار گرفت در تالاب قرار گرفت و بالای ۲۰ درصد از تالاب را آبگیری کرد به گونه ای که مدتی قبل شاهد برداشت این پساب در کشت بودیم.

وی در پایان با اشاره به ۱۸ نقطه حادثه خیز در شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: علی رغم اقدمات ارزشمندی که در بحث راه و شهرسازی انجام شد، ۱۸ نقطه حادثه خیز در شهرستان وجود دارد که می توان گفت تحولی در شرق اصفهان در بحث راه ها صورت گرفته است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.