مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز حمایت مسئولان و سازمان خصوصی‌سازی از ماشین‌سازی تبریز را خواستار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، علی‌اکبر اصل‌خادمی با بیان مشکلات کارخانه ماشین‌سازی تبریز با سازمان خصوصی‌سازی گفت: مشکلات این مجموعه صنعتی را باید مسئولان کشوری و استانی حل کنند

وی با اشاره به تاکید سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر واگذاری کارخانه ماشین سازی به بخش خصوصی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار آذربایجان‌شرقی و 19 تن از نمایندگان مجلس بر حفظ ماشین‌سازی تبریز تاکید دارند.

مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی تبریز افزود :در هرکشوری متولی صنعت، وزیر صنعت است و آقای نعمت‌راده نیز بر حفظ ماشین‌سازی تبریز تاکید دارند به عنوان مثال سازمان خصوصی‌سازی به راحتی از واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی هم چشم‌پوشی کرد .

وی قدیمی بودن تاسیسات و تجهیزات و پرهزینه بودن خرید تجهیزات در زمان تحریم‌ها را از دلایل زیان‌ده بودن کارخانه دانست و افزود: طی 12 سال گذشته هیچ دستگاهی به خط تولید ماشین‌سازی تبریز افزوده نشده و در زمان اوج تحریم‌ها و محدودیت‌ها تمامی تلاش خود را به حفظ کارخانه معطوف کرده‌ایم و هیچگاه گله و شکایتی نداشته‌ایم.

وی ضمن انتقاد از سازمان‌خصوصی‌سازی گفت: سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش و باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس که از بیت‌المال هزینه می‌کنند نیز زیان ده هستند، اما در این بین سازمان‌خصوصی‌سازی تمامی عزم خود را بر واگذاری ماشین‌سازی تبریز جزم کرده است.

اصل خادمی با بیان این‌که مسبب تمامی قضایا مشخص است و رقیبان از هیچ تلاشی برای براندازی ماشین‌سازی تبریز دریغ نمی‌کنند گفت: کارگران و مدیران کارخانه تاکنون برای خروج ماشین‌سازی از وضعیت کنونی و حفظ آن از جان و دل مایه گذاشته‌اند اما با این وضعیت ما دیگر قادر به ادامه کار نیستیم.

وی با اشاره به رفع تدریجی تحریم‌ها و فرصت‌های پیش‌روی ماشین‌سازی، مهلتی را از سازمان خصوصی‌سازی خواستار شد تا با جذب نیروهای متخصص استان، کارخانه ماشین سازی دوباره به جایگاه قبلی خود بازگردد.

وی افزود: نیمی از تولیدات کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود و آقای وزیر به دنبال مدرن کردن ماشین‌سازی تبریز است.

اصل‌خادمی گفت: به تازگی چند تفاهم‌نامه با شرکت‌های ایتالیایی و وزیر صنعت کشور چک منعقد شده است.

وی افزود: با شرکت ایتالیایی تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 10 میلیون دلار منعقد شده که براساس آن قرار است طرح توسعه ماشین‌سازی نگاشته شود.

مدیرعامل کارخانه ماشین‌سازی همچنین گفت :: طرح مذکور درحال آماده‌سازی است و گزارش آن به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.