هیات اقتصادی ایالت اشتایرمارک کشور اتریش در نشست با تجار ، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان در تبریز راههای گسترش همکاری های اقتصادی در زمینه های مختلف را بررسی کردند .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛در این نشست که با استقبال خوب فعالان اقتصادی استان روبرو شد ابتدا رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به ظرفیت های زیاد در زمینه صنایع استان وجود دانشگاه های بزرگ را نیز از دیگر پتانسیل های استان آذربایجان شرقی برشمرد.

حسن زاده گفت : در این منطقه آمادگی کامل ، حمایت و ضمانت های لازم برای سرمایه گذاری یکی دیگر از فرصت های مناسب برای افزایش همکاری های دو جانبه است .

محمدزاده سرپرست حوزه اقتصاد و امور بین الملل استانداری هم با اشاره به اولویت های همکاری و ارتباط با اتریش گفت : مشارکت اتریش در بازسازی و نوسازی صنایع استان ، سرمایه گذاری در زمینه های مختلف ، استفاده از تکنولوژی های اتریش ، کمک به صادرات ایران و بعد از پسا برجام کمک به ایران برای پیوستن به تجارت جهانی از این اولویت هاست .

کریستیان بوخمان ، وزیر ایالتی در امور اقتصاد ، گردشگری ، اروپا و فرهنگ اشتایرمارک هم گفت : ایالت ما درزمینه فناوری و نوآوری ، حمل و نقل ، قطعات خودرو ، محیط زیست و اقتصاد آب ، پلاستیک و کاغذ صنایع بزرگی دارد و در توسعه اقتصادی استان آذربایجان شرقی می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی افزود : علاوه بر این در زمینه های فرهنگ ، ورزش و هنر نیز می توان کارهای زیادی انجام داد .

فردریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی از استقبال خوب فعالان اقتصادی استان از این نشست ، زمینه و شرایط را برای همکاری مناسب دانست و گفت : اتریش خوشحال می شود که همکاری های همه جانبه را با ایران و آذربایجان شرقی افزایش دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.