دسترسی به موفقیت به طور تصادفی اتفاق نیافتاده و نیازمند رعایت مواردی است.

دستیابی به موفقیت،تصادفی نیستمحمود بیات روانشناس عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:یکی از مهمترین پله ها برای رسیدن به موفقیت در زندگی این است که به یاد داشته باشیم هر علتی نیازمند معلومی بوده و هرگز چیزی به طور تصادفی یا شانس در شکست یا موفقیت افراد وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: از دیگر شرایط موفقیت، تعیین اهداف و برنامه ریزی برای دستیابی به آن و همچنین داشتن انگیزه بوده که این دو در سایه کوشش و صبر به ثمره خواهد نشست.

بیات تصریح کرد:تعیین اولویت در اهداف و برنامه های زندگی و اینکه هریک را به فراخور ارزش آن رتبه بندی کرده،همچنین یکی از مهمترین شرایط موفقیت این است که هرگز در شرایط سختی،عصبانیت و ناامیدی تصمیم گیری نکرده زیرا این‌ها حالاتی گذرا بوده،که باید درآن موفقیت صبر پیشه کرد.

این روانشناس در پایان افزود: اعتماد به نفس نیز یکی دیگر از پله های  دستیابی به موفقیت بوده که لازمه این است که خود را موظف به پیروزی در تک تک اولویت های دسته بندی شده برای رسیدن به هدف ایجاب کنید و در این راه می‌توان با در نظر گرفتن پاداش‌هایی،خود را تشویق به آن کار کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: روانشناس ، موفقیت ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار