معاون نظارت بر اجرای استاندارد کشور گفت: علاوه بر توقيف اين تعداد کالای غير استاندارد ، 250 مورد جعل علامت استاندارد و جعل رتبه انرژی نيز در کشورشناسایی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون نظارت بر اجراي استاندارد کشور در  گردهمايي منطقه اي استاندارد  که امروز در اهواز برگزار شد  گفت علاوه بر توقيف اين تعداد کالاي غير استاندارد ، 250 مورد جعل علامت استاندارد و جعل رتبه انرژي نيز در کشورشناسايي شده است.

وحيد مرندي مقدم  افزود همچنين ازابتداي امسال تاکنون براي حصول اطمينان در رعايت الزامات استاندارد از فرآورده  واحدهاي توليدي و نيز محصولاتي که در مراکز عرضه توزيع مي شود نمونه برداري و 350 هزار بازرسي تعيين شده بود که بيش از 233هزار مورد آن آن عملياتي  شد.

 وي گفت در اين مدت  براي بيش از يک هزار مورد از واحدهاي مشکل دار در ارتباط با استاندارد در مراجع قضايي اقامه دعوي انجام شده که پرونده آنها در مراجع قضايي درحال رسيدگي است.
 مديرکل استاندارد  خوزستان هم در اين همايش گفت  در سال جاري در استان 12هزار بازرسي برنامه ريزي  کرديم که در 9ماهه امسال   بيش از 9700 مورد ازاين بازرسي ها انجام شده است .

رضا دهدشتي زاده  افزود در اين مدت همچنين  نزديک به هزار قلم کالا در استان شناسايي  و مورد آزمايش قرار داده شد  که از اين ميان  200 قلم کالاهاي  نامرغوب  که بيشتر شامل مواد غذايي و لوازم  خانگي بودند  جمع آوري  شد.

در گردهمايي يک روزه منطقه اي استاندارد که با حضور مديران کل استاندارد چند استان از جمله خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختياري که امروز در اهواز  برگزار شد، طرح بازرسي طاها و برنامه هاي اجرا شده امسال در اين طرح ارزيابي شد.

طرح طاها به عنوان يکي از طرح هاي راهبردي در سازمان ملي استاندارد و به منظور استاندارد سازي ارتقاي سلامت و ايمني جامعه از طريق کنترل کيفيت اقلام موجود در بازار طرح اجراي هماهنگ استاندارد( طرح طاها) در چند سال اخير در سراسر کشور در حال اجرا مي باشد.در اين طرح بازرسان سازمان استاندارد با مراجعه به بازار اقدام به بازرسي و نمونه برداري از کليه اقلام مشمول استاندارد اجباري مي کنند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: کالا ، قاچاق ، استاندارد ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.