کارگاههای مهارت محور وام اشتغال دریافت می‌کنند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از عملیاتی شدن وام اشتغال میلیونی از دهه فجر برای کارگاه‌های مهارت محور دانشگاه‌ها و رشد 80 درصدی وام تحصیلی نیمسال دوم خبر داد.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌: در جلسه اخیر هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان وام اشتغال مصوب و تفاهم نامه آن با صندوق کارآفرینی امید امضا شد. پرداخت وام اشتغال از دهه فجر عملیاتی می‌شود و دانشگاه‌هایی که کارگاره‌های مهارت محور و کارآفرین داشته و دانشجویان آنجا اشتغال داشته باشند، تا ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۶۰ ماهه می‌توانند دریافت کنند.

یزدان مهر درباره اینکه آیا فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها نیز می توانند از وام اشتغال استفاده کنند، تصریح کرد: بیشتر این وام برای دانشگاه‌های هنر، دانشگاه‌های صنعتی و دانشگاه‌هایی که فنی و حرفه ای محور هستند در نظر گرفته شده است. فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها در صورتی که کارگاه داشته و فعالیت آنها منتهی به تولید شده باشد، می‌توانند ثبت نام کرده و با بررسی صندوق کارآفرینی امید وام دریافت کنند.

وی همچنین درباره وام شهریه عنوان کرد‌: اعتبار وام تحصیلی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نسبت به نیم سال اول ۸۰ درصد رشد داشته است. امسال در وام شهریه علی رغم محدودیت‌هایی که با آن مواجه بودیم، علاوه بر جبران کمبود اعتبار سال قبل‌، به اندازه عملکرد سال گذشته وام شهریه پرداخت کردیم. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطر نشان کرد‌‌: همچنین دانشگاه‌هایی که برای وام شهریه ثبت نام کرده بودند ولی به علت کمبود اعتبار وام به آنها تعلق نگرفت، مجدد نامه زده و به آنها نیز وام اختصاص داده شد و می توان گفت به تمام متقاضیان، وام شهریه اختصاص دادیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار