مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه از وجود هزار روستای فاقد دهیاری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی در جمع خبرنگاران از افتتاح 221 پروژه در سطح روستاهای استان در دهه فجر امسال، اظهار داشت: اعتبار این طرح‌ها بالغ بر 6.5 میلیارد تومان است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل بهسازی سنگفرش روستایی، ایجاد پارک و فضای سبز در روستاها، تکمیل ساختمان دهیاری‌ها، ساخت مسجد و غسالخانه است.

بالایی اظهار داشت: در کل کشور مقرر شده 450 شرکت اجرای طرح‌های اقتصادی را با مشارکت خود روستاییان آغاز کنند که از این تعداد 100 شرکت کارهایشان نهایی شده و عملیات اجرایی 13 طرح در دهه فجر آغاز خواهد شد که سهم روستاهای استان کرمانشاه هم از این تعداد سه طرح شامل طرح باختر توت پاوه، مجتمع ماهیان گرمابی شهدای قصرشیرین و تولیدکنندگان شیر دینور است.

وی تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها نیز حدود 24.5 میلیارد تومان است که از محل تسهیلات بانکی با سود صفر تا سه درصد تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه تصریح کرد: قرار است طرح‌ فاضلاب روستایی با همکاری خود مردم به صورت تامین مصالح از سوی دولت و  با نظارت آب و فاضلاب روستایی اجرا شود و در حال حاضر در چهار روستا در دست اقدام است.

وی همچنین از در نظر گرفتن بیمه حوادث برای روستاییان خبر داد که با پرداخت رقم شش هزار تومان می توانند منازل خود را تا سقف 20 میلیون تومان بیمه کنند.

بالایی در ادامه به پراکندگی روستاهای استان اشاره و اظهار کرد: برای نظارت بر جریان مالی و بودجه دهیاری‌ها برنامه‌ای تدوین شده که از هر نقطه با کمک تلفن همراه امکان نظارت بر دهیاری‌ها وجود دارد.

وی افزود: اکنون هزار روستا در استان داریم که دهیاری ندارند و برای اجرای طرح‌های آنها 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که محروم نمانند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.