مدیر بنادر و دریانوردی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اسکله مسافری شهر درگهان با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، محمد حسین رضوی اظهار کرد: راه اندازی این اسکله نقش مهمی در انتقال مستقیم نیمی از مسافران بدون خودرو جزیره قشم از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس به شهر درگهان دارد.

وی گفت: کاهش زمان انتظار سفر به جزیره قشم در اسکله شهید حقانی و تقسیم سفرها به شهر قشم و درگهان از دیگر مزیت های راه اندازی این اسکله است.

مدیر بنادر و دریانوردی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تجهیزات مورد نیاز این اسکله شامل دو پانتون برای پهلوگیری شناورها در ضلع شرقی و غربی و دو پل عبور مسافر خریداری و در حال نصب است.

وی با اشاره به فاصله ۱۶ مایلی بندرعباس تا اسکله درگهان و زمان۶۰ تا ۷۰ دقیقه ای این سفر دریایی، گفت: با انتقال مستقیم مسافران از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهر درگهان، جزیره قشم می تواند در ایام پر تردد میزبان جمعیت مسافری بیشتری باشد که این امر تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم زیادی بر رونق فعالیت های اقتصادی در سراسر جزیره خواهد داشت.

رضوی افزود: ساعت کار اسکله درگهان همانند اسکله شهید ذاکری شهر قشم از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ است.

وی گفت: دربخش اداری این اسکله به وسعت هزار و ۳۰۰ متر مربع نیز خدمات مختلف گمرکی ارائه می شود.

راه اندازی اسکله مسافری شهر درگهان از ابتدای نیمه دوم سال در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار گرفت .

سفر به جزیره قشم علاوه بر مسیر های دریایی و هوایی از طریق زمین با استفاده از انتقال خودرو مسافران توسط شناورهای لندینگ کرافت از اسکله پهل در بندرعباس و اسکله لافت در جزیره قشم انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.