مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، از انجام آزمایش تراکم استخوانی در این بیمارستان به عنوان تنها مرکز دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد صباحی در گفتگو با خبرنگاران، به انجام این آزمایش در مراکز پیشرفته و مجهز اشاره کرد و گفت: بیمارستان بهشتی کاشان به عنوان تنها مرکز دولتی شمال منطقه استان اصفهان به امکانات لازم مجهز می باشد و آزمایشات لازم در این راستا را با هزینه بسیار پایین انجام می دهد.

وی، با بیان اینکه اندازه‌گیری تراکم استخوان یکی از راه‌های سنجش سلامتی است، افزود: در سال‌های اخیر با ورود دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان، تمایل فزاینده‌ای در میان پزشکان و در پی آن بیماران برای انجام این آزمایش و بررسی احتمال پوکی استخوان به وجود آمده است.

مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، ژنتیک و میزان فعالیت بدنی را مهم ترین عامل تعیین تراکم استخوان برشمرد و تصریح کرد: بعد از این دو عامل میزان مصرف کلسیم و ویتامین دی نیز در متراکم کردن استخوان موثر است.

وی، با بیان اینکه خانم ها پس از سن یائسگی، کسانیکه که داروهای کورتون مصرف می کنند و اشخاصی که دارای نرمی استخوان هستند در معرض پوکی استخوان قرار دارند، تصریح کرد: این اشخاص باید دو سال یکبار آزمایش تراکم استخوان را انجام دهند.

مهندس صباحی، بر انجام آزمایش تراکم استخوان برای همه افراد تاکید کرد و ادامه داد: تشخیص به موقع در پیشگیری و درمان این بیماری بسیار موثر است.

وی در پایان اظهار داشت: درمان پوکی استخوان زمانی انجام می شود که آزمایش سنجش تراکم استخوان نشان دهنده پوکی استخوان باشد.   

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.