بهنام فر : پیروزی خوب است اما نه به هر قیمتی !

سرمربی مناطق نفت خیز جنوب گفت : پیروزی و برد شیرین است اما نه به هر قیمتی.

مهران بهنام فر سرمربی تیم کاراته مناطق نفت خیز جنوب ، در گفتگو با  خبر نگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعتراضی که تیم پاس قوامین به حضور 2 ب کاراته کا در تیم مناطق نفت خیز جنوب ، بیان داشت :پیروزی و برد خیلی خوب و شیرین است ولی نه به هر قیمتی ! این که تیمی بخواهد با دقل بازی و یکسری کارها و اعتراضات بی دلیل برنده میدان شود واقعآ جای تاسف دارد .

وی ادامه داد : اگر تیم پاس قوامین قرار بود بازیکنی که در خدمت تیم ما هست را بگیرد خب چرا اقدام نکرد ؟ حالا 2 هفته مانده به مسابقات اعتراض کردند که اگر این دو بازیکن در تیم مناطق نفت خیز جنوب بازی کنند ، شکایت میکنیم و ...

بهنام فر در ادامه افزود : وقتی تیم ها بازیکنان مورد نظر خود را جذب کرده اند و بازیکنی که به هر دلیلی بدون تیم مانده ، حالا یا به دلیل مساعد نبودن شرایط مالی وارد نشده و یا اینکه به هر دلیلی ترجیح می داده که ورود نکند و نظرش تغییر کرده است ، نباید تیم ها کمک کنند و شرایطی را فراهم کنند که بازیکنان ورود کنند و در نهایت تیم ملی کشورمان ذینفع باشد ؟

پیشکسوت کاراته بیان داشت : هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم به نوبه خود موظفیم که شرایط را برای حضور و فعالیت استعدادها و به خصوص نیروهای جوان فراهم و مساعد کنیم و سنگ اندازی نکنیم و با عملکردهای نابجا و تصمیم های احساسی سرمایه گذاران و حامیان مالی را دلسرد نکنیم و برای بهتر شدن اوضاع کاراته و پیشرفت این رشته صرف به گرفتن نتیجه فکر نکنیم !

بهنام فر تصریح کرد : اگر قرار است برگزاری مسابقات و رقابت بر اساس رعایت اخلاق و اصول جوانمردی باشد که دیگر نباید اینگونه بحث ها مطرح شود .

سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد : به نظر من ، باید به بازیکنی که برای تیم ملی زحمت کشیده بها داد و نباید بازیکنی که آینده دار است و میتواند برای تیم ملی کشورش مفید باشد بیرون از لیگ بماند و بدون تیم باشد .

بهنام فر با اشاره به استعدادهایی که بنا به دلایلی امسال بدون تیم هستند و در سوپرلیگ حضور ندارند گفت : چرا باید بازیکنانی مانند سعید احمدی و امیر مهدی زاده و ... بدون تیم باشند ؟ دور بودن این بازیکنان از کوران مسابقات صدر در صد باعث می شود که افت محسوس داشته باشند . بنابراین وظیفه تیم ها این است که بازیکنان را پوشش دهند و شرایطی فراهم کنند که شاهد پیشرفت و بروز استعدادهای کاراته باشیم نه افول آنها .

سرمربی جوان مناطق نفت خیز جنوب تاکید کرد : حالا که ما به عنوان یک تیم دولتی با چنگ و دندان در تلاش برای حفظ تیم در لیگ هستیم ، به طور حتم مطرح کردن اینگونه مسایل هم ما را دلسرد می کند و هم کسی که به عنوان متولی ، از کادر فنی نتیجه می خواهد را دلسرد خواهد کرد .

وی درباره شرایط تیم مناطق نفت خیز اظهار داشت : شرایط تیم در هفته اول زیاد مناسب نبود به این دلیل که بنده حتی یک جلسه هم با بازیکنان تمرین نداشتم و از هفته دوم که تیم وارد اردو شد شرایط بهتر شد و هفته به هفته نیز آماده تر خواهیم شد .

وی تصریح کرد : دور برگشت با بردن تیم پاس می توانیم صدرنشین شویم و پس از آن در فینال مقابل تیم پرمهره دانشگاه آزاد حاضر شویم و مانند سال گذشته با همین مهره هایمان تبم پرمهره دانشگاه آزاد را شکست دهیم و مطمین هستم که بچه های ما نمایش خوبی خواهند داشت .

بهنام فر در خصوص ترکیب تیم اینگونه گفت : ترکیب تیم را کماکان 70 درصد بازیکنان بومی تشکیل می دهند و بچه اای شرکت نفت و 30 درصد ترکیب را بازیکنان غیر بومی تشکیل می دهند .

وی خاطرنشان کرد : مناطق نفت خیز بازی به بازی بهتر می شود و امیدوارم که بتوانیم عملکرد خوب و نمایش بهتری داشته باشیم .

بهنام فر درباره استفاده از ویدیو چک در مسابقات سوپرلیگ بیان داشت : استفاده از ویدیو چک در امر داوری کار بسیار خوبی است ولی منتها در همه جای دنیا نهایتآ در 5 ثانیه تصمیم میگیرند که امتیاز به چه صورت است ولی در ایران تا داوران به نتبجه برسند زمان زیادی از دست می رود و گاهی اوقات تا 7 - 8 دقیقه نیز طول می کشد !

وی افزود : استفاده از ویدیوچک جای تقدیر و تشکر دارد ولی باید سعی کنند که داوران زودتر به اجماع نظر برسند تا بازیکن سرد نشود .

بهنام فر در خصوص نظم برگزاری رقابت های سوپرلیگ گفت : اگر رقابت ها با برنامه ریزی بهتر برگزار شود به طور حتم بهتر خواهد بود ، آماده کردن سالن غدیر کار بسیار خوبی بود که البته با برنامه ریزی بهتر ، کامل می شود .

وی تصریح کرد : برگزاری لیگ به هر نحو به رشد و ارتقا کاراته کمک میکند و به نظر من در نهایت ملی پوشون ذینفع هستند و همانگونه که شاهد بودیم در کاراته وان نیز به کاراته کاهای کشورمان کمک کرد که عملکرد مطلوبی داشته باشند .

بهنام فر یادآور شد : خواسته من این است که لیگ سال آینده در اردیبهشت ماه و یا خرداد استارت بخورد تا بتواند در خدمت تیم ملی باشد .

وی تصریح کرد : اگر سال آینده لیگ به موقع برگزار شود هم برای نفرات ایجاد انگیزه می شود و هم بازیکن در کوران مسابقه قرار می گیرد و هم ابجاد انگیزه می شود برای بازیکنان که بتوانند خودشان را به کادر فنی تحمیل کنند .

بهنام فر در پایان با اظهار امیدواری عنوان کرد : امیدوارم که دیگر در فدراسیون کاراته شاهد تصمیمات خلق الساعه نباشیم و انتخابی تیم ملی زمانی برگزار شود که کادر فنی تیم ملی مشخص شده باشد .


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار