پورشیب : وزارت ورزش چاره ای بیاندیشد

ملی پوش کاراته کشور گفت : از مشکلات و دغدغه اصلی کاراته و جامعه کاراته نداشتن سالن اختصاصی است و وزارت ورزش باید چاره ای بیاندیشد .

ذبیح اله پورشیب ملی پوش کاراته کشور در گفتگو با  خبر نگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان داشت : به نظر من باید شرایط بهتر شود چرا که اگر اینگونه پیش رویم نسبت به سالهای قبل عقب تریم .

وی افزود : وزارت ورزش باید چاره ای بیاندیشد چرا که کاراته همیشه در آسیا و جهان خودش را نشان داده و برای کشور افتخارآفرینی کرده است . البته نه اینکه بگویم شرایط حال حاضر بد است ولی میخواهم بگویم که اگر به همین روال پیش رویم به طور حتم سالهای آینده با مشکلات بیشتری در کاراته مواجه خواهیم شد .

پورشیب با اشاره به مشکل اصلی کاراته تصریح کرد : یکی از مشکلات و دغدغه اصلی کاراته و جامعه کاراته نداشتن سالن اختصاصی است ! ما سالن اختصاصی نداریم و همین موضوع کاراته را دچار مشکل کرده و باعث اذیت جامعه کاراته شده است .

کاپیتان تیم ملی تاکید کرد : چرا ورزش مدال آوری مانند کاراته به این همه پتانسیل و جمعیت بالا و این همه اعتبار در سطح کاراته دنیا نباید یک سالن اختصاصی داشته باشد ؟!

پورشیب تصریح کرد : باید مسوولین ورزش کشور و وزارت ورزش فکری به حال بزرگترین مشکل کاراته که نبود سالن اختصاصی است بکنند . همه ورزشکاران و مسوولین کاراته چه کسانی که سالهای اخیر حضور داشتند و چه کسانی که الان حضور دارند همه از این موضوع گله مندند و هر قدر هم از وزارت ورزش در این ارتباط کمک خواستیم ولی هیچ کمکی نشده و این عدم رسیدگی باعث آزردگی خاطر جامعه کاراته شده است .

جامعه کاراته از نبود سالن اختصاصی رنج می برد 

وی ادامه داد : نبود سالن اختصاصی برای این رشته هم در برگزاری منظم لیگ تاثیر می گذارد و هر هفته لیگ مان باید با هزار مشکل برگزار شود که البته بالطبع مسوولین برگزاری مسابقات به این دلیل نمیتوانند بیشتر از این کاری کنند و آزادی عمل داشته باشند و هم اینکه به لحاظ برگزاری مسابقات و برگزاری اردوها دچار مشکل می شویم و جامعه کاراته از نبود سالن اختصاصی رنج می برد .

ملی پوش تیم دانشگاه آزاد در خصوص سطح مسابقات سوپرلیگ گفت : سطح مسابقات در این چند هفته خوب بوده و چهره های جدیدی دیدیم که خیلی خوب و با انگیزه کار می کنند و همین امر باعث شده که برخی از مسابقات بسیار جذاب باشد .

وی ادامه داد : به نظر من باید شرایط بهتری فراهم شود تا در نیروهای جوان تر و کاراته کاها انگیزه ها بیشتر شود و بتوانند باانگیزه کار کنند ولی متاسفانه در حال حاضر و با دیدن بی توجهی ها روز به روز انگیزه ها کمتر می شود و این مسیله کاملآ مشهود است .

باید شرایط ورود حامیان مالی به کاراته فراهم شود 

پورشیب خاطرنشان کرد : با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و توجه وزارت ورزش به کاراته باید شرایط ورود حامیان مالی فراهم شود تا شاهد حضور پورشور نیروهای جوان و بالطبع پیشرفت این رشته در کشور باشیم .

نایب قهرمان جهان افزود : با فراهم شدن شدن شرایط و ورود حامیان مالی در لیگ تعداد تیم های شرکت کننده نیز بیشتر خواهد شد ، هرچند که از همین تعداد تیم هایی که حضور دارند نیز باید تقدیر و تشکر شود که با این شرایط حضور پیدا کرده اند و سرمایه گذاری می کنند . باید این تیم ها را حفظ کنیم و تیم های دیگری را وارد کنیم .

کاپیتان تیم ملی درباره نحوه ی برگزاری لیگ بیان داشت : شکر خدا از زمانیکه لیگ اغاز شده است برنامه هایی که از سازمان لیگ اعلام شده است به موقع و در زمان خود برگزار شده و تقریبآ به جز موارد خاص ، زمان مسابقات با نظم برگزار شده که این خود جای تشکر و قدردانی دارد .

وی یادآور شد : البته مشکلاتی از قبیل نبود فضا و رختکن در سالن برگزاری مسابقات وجود دارد که مسلمآ اینها روی نظم تاثیر منفی می گذارند و همانگونه که گفتم همه این ها به دلیل مشکل اصلی یعنی نبود سالن اختصاصی است .وقتی که کاراته سالن اختصاصی ندارد بالطبع مسوولین نیز نمی توانند بیشتر از این کاری انجام دهند .

پورشیب درباره برگزاری بهتر لیگ اینگونه بیان داشت : به نظر من باید لیگ به گونه ای برگزار شود که هیجان بیشتری داشته باشد و کاری کنند که بازیکنان با هیجان کافی وارد تاتامی مسابقات شوند و با انگیزه بالا و هیجان لازم مسابقه دهند .

امیدوارم بر تعداد داوران خوب کشور افزوده شود

وی درباره داوری و نحوه ی قضاوت رقابت های سوپرلیگ بیان داشت : به هرحال برخی قضاوتها خوب بوده و بعضی قضاوتها ضعیف است و بالاخره این هم جزیی از مسابقه است و همیشه نمی شود که قضاوتها خوب باشد و طبیعتآ ضعف هایی هم وجود دارد که البته آن هم غید عمد است .

پورشیب افزود : امیدوارم به تعداد داورهای خوبی که داریم افزوده شود و داورهای جوانمان هم باتجربه شوند و بتوانند در قضاوتهای برون مرزی ش

رکت کنند و تعداد داوران باتجربه مان بیشتر شود و انشااله دیگر از بابت قضاوت در رقابت های داخل کشور ضعفی نداشته باشیم .

ملی پوش کشور درباره استفاده از ویدیوچک عنوان کرد : استفاده از ویدیوچک کار بسیار خوبی بود که انجام می شود اما چون برای اولین بار است که انجام می شود با کندی و ضعف این اقدام صورت می گیرد و روی هر صحنه و موضوع زمان زیادز صرف می شود و این مسیله باعث می شود کا بازیکنان سرد شوند و از آن هیجان خوب مسابقه فاصله بگیرند و مسابقه سرد شود .

دانشگاه آزاد برای قهرمانی بسته شده

پو شیب با اظهار امیدواری بیان داشت : در مجموع امیدوارم که لیگ با خوبی و خوشی تمام شود و امیدوارم تیم دانشگاه آزاد که به نظر من بهترین تیم حاضر در سوپرلیگ است قهرمان شود چرا که پتانسیل قهرمانی را داریم و از راس تیم گرفته و کادر فنی تا تک تک بازیکنان تیم همه در تلاش هستند که تیم قهرمان شود .

ملی پوش تیم کاراته دانشگاه آزاد تصریح کرد : این تیم برای قهرمانی بسته شده است هرچند تیم های خوب دیگری هم هستند که واقعآ خوب کار می کنند و زنگ تفریح بقیه تیم ها نیستند .سه چهار تیم هستند که می توانند عنوان قهرمانی را بدست آورند ولی تیم ما از هر لحاظ بهتر است و می توانیم قهرمان شویم و هدفمان غیر از قهرمانی نیست .


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار