نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از "جان کری" درباره توافق مالی با ایران توضیح خواست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم "پاتریشیا زنگرله" نوشت: یک نماینده قدرتمند آمریکایی روز چهارشنبه از "جان کری،" وزیر خارجه این کشور، خواست درباره حل‌وفصل مطالبه 1.7 میلیارد دلاری پرداخت‌ شده به ایران هنگام آزاد شدن زندانیان آمریکایی در ماه گذشته میلادی توضیح دهد.

"اد رویس،" نماینده حزب جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، در نامه‌ای نوشت: زمان‌بندی این توافق و قصور دولت آمریکا در اطلاع‌ دادن به کنگره موجب شده است برخی ابراز نگرانی کنند این پرداخت عملا در حکم یک باج برای آزادی زندانیان آمریکایی است.

رویس از کری خواست تا پیش از 17 فوریه (28 بهمن) اطلاعاتی شامل فهرست همه مقامات آمریکایی که در مذاکرات با ایران بر سر این توافق مالی، توافق آزادی زندانیان و توافق هسته‌ای شرکت کردند به کنگره ارائه کند.

وی همچنین خواستار تحلیل حقوقی این اختلاف، زمان‌بندی مذاکرات بر سر آن و توضیحی درباره نحوه محاسبه سود پرداختی در این توافق شد.

نمایندگان حزب جمهوری‌خواه که به شدت از سیاست "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور دمکرات، در برابر ایران انتقاد دارند در چند هفته گذشته این پرداخت را زیر سوال برده‌اند.

سال گذشته میلادی هنگامی که کنگره فرصت بررسی توافق هسته‌ای ایران را داشت، هیچ‌یک از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه حامی آن نبود.

بعد از اعلام این توافق مالی، اوباما اعلام کرد این توافق گزینه‌ای بهتر از انباشت بیشتر سود و ‌چشم‌انتظار ماندن برای رای قضایی بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار