رویترز گزارش داد:

دورخیز ایران برای یکه‌تازی در آسمان خلیج‌فارس/ آسمان ایران، مسیر اصلی ترانزیت هوایی شرق و غرب در آینده

رویترز در گزارشی نوشت ایران قابلیت تبدیل شدن به قدرت اول حمل‌و‌نقل هوایی خاورمیانه را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری انگلیسی «رویترز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: با سرمایه‌گذاری 27 میلیارد دلاری ایران برای تقویت ناوگان هوایی خود، به احتمال زیاد شاهد نبردی اقتصادی در منطقه برای تسلط بر فراز آسمان [خلیج] فارس خواهیم بود. تهران ظرفیت افزودن هواپیماهای پهن‌پیکر مسافربری را به ناوگان هوایی خود دارد.

در ادامه گزارش آمده است ایران ماه گذشته و پس از لغو تحریم‌های اقتصادی، ساخت ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر مخصوص مسافت‌های طولانی را به شرکت‌های اروپایی سفارش داد. تحلیلگران حوزه حمل‌و‌نقل هوایی معتقدند خرید این هواپیماها نشان‌دهنده‌ی عزم راسخ تهران برای پیشی‌گرفتن از دوبی و تبدیل شدن به قدرت اول منطقه در بخش حمل‌و‌نقل هوایی، است. انتخاب «ایرباس اِی380،» بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان، همسو با این سیاست است. دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فرس نیز از هواپیماهای ایرباس در ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی خود استفاده می‌کنند. 

تهران همچنین با این اقدام راهبردی، قصد دارد در فرآیند جهانی‌سازی صنعت حمل‌و‌نقل هوایی ایفای نقش کند. این در حالی است که مسیر تحقق این هدف، بدلیل وجود چالش‌های اقتصادی و اجتماعی پیش‌روی ایران، هموار نخواهد بود. 

نگارنده گزارش سپس مدعی شده است: تصمیم ایران برای توسعه ناوگان هوایی خود به‌منزله پیامی سیاسی برای کشورهای همسایه است تا ظهور ایران [پساتحریم] را جدی بگیرند. 

در ادامه گزارش به نقل از «عباس آخوندی،» وزیر راه و شهرسازی ایران، آمده است: ما همواره در گذشته، یکی از مراکز اصلی ارتباطی در منطقه خاورمیانه بوده‌ایم. 

«فرهاد پرورش،» مدیر عامل اجرایی شرکت هواپیمایی «ایران ایر،» نیز در گفتگو با رویترز، اظهار داشت: ما در گذشته یکی از شرکت‌های هواپیمایی مهم در منطقه و جهان بودیم و اکنون قصد داریم جایگاه سابق خود را بازپس گیریم.

«حسن روحانی،» رئیس‌جمهور ایران، در سفر اروپایی خود که دو هفته پس از لغو تحریم‌ها صورت گرفت، قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای مسافربری ایرباس را نهایی کرد.  





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
خرید هواپیما هم شد افتخار!!!!
افتخار به تولیدش باشه نه به خریدش خوب هرکی پول بده می تونه بهترشو بخره این کجاش افتخار داره!!!!!
آخرین اخبار