یک مقام آمریکایی هشدار داد پس از بازگشت حدود 2000 تروریست، اروپا بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر حملات تروریستی قرار دارد.

سی‌ان‌ان: تهدید‌های تروریستی در اروپا، جدی‌تر از هر زمان دیگربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یک مقام آمریکایی چهارشنبه، در گفتگو با این شبکه هشدار داد اروپا اکنون پس از بازگشت حدود 2000 عنصر تروریستی از عراق و سوریه، بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر حملات تروریستی قرار دارد.  
   
این مقام آمریکایی افزود آمار بدست‌آمده بوسیله سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اروپا در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد حدود 1900 تروریست اروپایی پس از تشدید حملات علیه داعش در کشورهای عراق و سوریه، به این قاره بازگشته‌اند. 

بیشتر اروپایی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند به این گروه تروریستی وفادار بوده و در مناطق تحت اشغال این گروه باقی مانده‌اند. این در حالی است که برخی از این افراد با سرخوردگی و ناامیدی به کشورهای زادگاهشان بازگشته‌اند و در حال برنامه‌ریزی حملات تروریستی جدیدی در سراسر قاره اروپا هستند.     

مقام آمریکایی دیگری نیز هشدار داد احتمال زیادی وجود دارد که عناصر داعش به همراه پناهندگان از شمال آفریقا  و دیگر بخش‌های مدیترانه وارد ایتالیا شوند. مقامات ایتالیایی مراتب نگرانی خود را در این خصوص به اطلاع مقامات آمریکایی و اروپایی رسانده‌اند. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار