رقم 32 میلیارد دلاری پولهای آزادشده/ تصمیمی برآزادسازی تعرفه‌ها نداریم

از رتبه برتر ابزارهای پرداخت نوین در خاورمیانه و شمال آفریقا تا بازپرداخت وجوه خرد سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن‌الحجج در مهم‌ترین خبرهای منتشرشده هفته گذشته بانک و بیمه.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بانک و بیمه در هفته گذشته با خبرهای مهمی بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


از آنجا که مراحل مقدمات بازگشایی سوئیفت انجام شده است بنابراین پیش بینی می‌شود که مسیر برای تجارت فعالان اقتصادی هموارتر شود.


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در دوران پساتحریم هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، اشتیاق سرمایه‌گذاری در کشور را رونق می‌دهد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پساتحریم یک اتفاق مهم است که دولت و ملت در کنار یکدیگر می‌تواند تحولی بزرگ در اقتصاد رقم زند.


مدیرکل فناوری بانک مرکزی از اتصال 5 بانک جدید به سوئیفت خبر داد.


رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: ۹ بانکی که قبلاً تحریم شده بودند تا ساعات پایانی امشب به سوئیفت متصل می‌شوند.


عضو هیئت مدیر موسسه مطالعات و پژوهش اقتصاد ایرانیان گفت: با اجرایی شدن برجام وارد عرصه تکنولوژی و صنایع های‌تک خواهیم شد و باید نگرش مدیریتی در اقتصاد تغییر پیدا کند.


رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نرخ تورم هم‌اکنون به حدود 13 درصد رسیده است گفت: مشکلی در نقل و انتقال 32میلیارد دلار پول بلوکه ایران وجود ندارد.


رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: بیشترین مطالبات مربوط به بزرگترین شرکت‌های دولتی است،شاید مطالبات دیر پرداخت شود اما سوخت نخواهد شد.


مدیرعامل بانک پارسیان گفت: پرداخت وجوه سپرده گذاران خرد از صبح امروز شروع شده است.


مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: خط اعتباری 20 میلیون یورویی برای حمایت از صادر کنندگان کالا به روسیه در نظر گرفته شده و امروز هیچ مانع بانکی برای صادرات به روسیه نداریم.


مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر رتبه کاربری و نفوذ در ابزار‌های پرداخت نوین در رتبه اول قرار دارد.


معاون نظارتی بانک مرکزی رويکردهاي اساسي پنج‌گانه اقتصاد مقاومتي در فرامين رهبر معظم انقلاب را دارای همگرايي با وظايف نظارت بانکي دانست .


رئیس کل بانک مرکزی گفت: بحث ادغام موسسه ثامن‌الحجج و بانک پارسیان مطرح نیست، و این بانک صرفا کانالی مطمئن برای پرداخت وجوه و تعهدات ثامن‌الحجج است.


بانک مرکزی ،بخشنامه‌ای به منظور رفع مشکلات مدیران بخش تولید و کاهش محدودیت‌های ایجاد شده برای مدیران واحد‌های تولیدی با اصلاح برخی از مصوبات شورا صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار