پیشنهاد آخر این هفته به معرفی اثار یک هنرمند عکاس و وجود آبشاری بنام «کمرد» پرداخت.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینمایی آخر هفته:
باتوجه به شروع شدن سی و چهارمین جشنواره فجر و اکران فیلم های این دوره در این 12روز آخر این هفته فرصت مناسبی است تا با دیدن آنها از اتفاقات و فیلم های آن جا نمانیم. شور شوقی که از جشنواره تئاتر فجر مردم را در برگرفته بود حالا با جشنواره فیلم فجر شعله هایش بیشتر زبانه می کشد و به دیدن آثار هنرمندانمان در این بخش هم می روند.

با این اوصاف می توانیم ماهم با انتخاب فیلم های دلخواهمان و تهیه بلیط در این جشنواره پرشور شرکت کنیم و به تماشای تلاش هنرمندانمان در عرصه سینما بنشینیم.

تئاتر آخر هفته:
حسین کیانی نخستین بار «مضحکه شبیه قتل» را سال ۸۱ در جشنواره تئاتر فجر و پس از آن در مهرماه و شهریورماه ۸۲ با اجرایی موفق در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه برد. او حالا با گروه بازیگرانی دیگر و با نگاهی تازه در کارگردانی و تغییراتی در نمایشنامه، بار دیگر این نمایش را روی صحنه می برد.

نمایشی با حال و هوای طنز که می تواند  خستگی یک هفته را ازتن آدمی دور کند و لبخند را روی لبان تماشاگران بنشانند.

در این نمایش بازیگرانی چون:  شهرام حقیقت دوست، سروناز نانکلی، حبیب دهقان نسب، علیرضا آرا، الهام پاوه نژاد، مسعود میرطاهری، رویا میرعلمی، ویدا جوان به ایفای نقش می پردازند و از 12 بهمن الی 20اسفند در تماشاخانه باران روی صحنه می رود.

کتاب آخر هفته:
در این سال‌ها نویسندگان در حوزه‌های مختلف اندیشه، رمان، شعر، فیلمنامه و... کتاب‌هایی مختص انقلاب اسلامی و بیداری ملت ایران تولید کرده‌اند.  همه ما صحبت هایی را درباره آن روزهای پرهیاهو دیده ایم و عده دیگری همبا حضورشان این تاریخ ارزشمند را به ثب رسانیده اند. در پیشنهاد آخر این هفته به معرفی کتابی می پردازیم که  مارا به آن روزها و آدم های دوران خودش بیشتر نزدیک می کند.

کتاب «خط امام» مگر می‌شود در درون یک انقلاب زندگی کرد و رهبرش را نشناخت؟ مگر می‌شود به یک انقلاب معتقد یا به آن منتقد بود و نظرات رهبرش را مطالعه نکرد؟ اگر منتقدِ انقلاب، دوست دار انقلاب یا دلسوزِ انقلاب هستید، «خطِ امام» را بخوانید. این کتاب که با مقدمۀ سردار سعید قاسمی منتشر شده است، کوشیده تا رفتار و خط فکری و عملی امام خمینی (ره) را به مخاطبانش بشناساند.

گالری آخر هفته:
عکاسی هنری است که نمی توان به راحتی از آن گذشت ، زیراکه با هر فریمش ثانیه هایی را به ثبت ی رساند که دیگر تکرار شدنی نیستند. بازی با نور در این هنر تصاویری را خلق می کند که هر کدام برای خود معنای دیگری را دارند. چه خوب است تا به یک گالری عکس، آخر این هفته برویم تا این صحبت ها را  از نزدیک لمس کنیم. گالری عکسی که گویا با نور نقاشی شده است.

گالری شلمان میزبان  آثار افشین منقولی شده و مخاطبان می توانند از 16الی 23 بهمن به  دیدن آن بروند.

آخر هفته کجا بریم؟
گاهی دلمان می خواهد از فضای بسته محل کار خود و یا منزلمان بیرون بزنیم . به جایی برویم که آسمان خدا بدون هیچ مانعی قابل دیدن باشد.  آبشار "کمرد"  که در نزدیکی تهران قرار دارد و برای رسیدن به آن کافی است تا ب زیبا که در فاصله ی ابتدا خود را از طریق جاده ی هراز به جاجرود برسانید. منطقه ای  که در دل طبیعت واقع شده و چشم آدمی را با رنگ گرمش نوازش می کند. خوردن چای در فضای سرد می تواند یک حال و هوای جدیدی در روحمان داشته باشد که به امتحان کردنش می ارزد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار