معاون توسعه فناوری معاونت علمی از تولید موتورهای هواپیمایی جت پروازی در داخل کشور خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به زودی نخستین موتور هواپیمایی جت پروازی در داخل کشور ساخته می‌شود، برای ساخت این موتور به تازگی مذاکراتی میان وزارت دفاع و معاونت علمی و گروه سازندگان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پسا تحریم فرصت بسیار خوبی را برای توسعه علمی و فناوری فراهم کرده و در طی این دوران ضروریت بهره گیری از فرصت‌ها به چشم می‌خورد.

وطنی بیان کرد: دستیابی به موفقیت حاصل تلاش و کوشش استادان، محققان و دانشمندان است و جوانان تاثیر گذار ترین افراد جامعه در همه‌ی بخش‌ها هستند و باید از این ظرفیت برای اعتلای علمی و تحقیقاتی کشور استفاده کرد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ایران هم اکنون به صورت 100 درصدی به فناوری ساخت پیشرفته‌ترین پهپادهای موجود در دنیا دست یافته است و همچنین توان علمی و تجربی تولید بالگردهایی با ظرفیت 14 نفر را هم دارد.

وی تاکید کرد: استعدادهای خلاق و ظرفیت‌های علمی در جامعه باید شناسایی شوند و باید از این منابع برای تولید و پردازش ایده‌های نو و خلاقانه استفاده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.