دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، رتبه پنجم کنترل بیماری آنفلوانزا را در کشور به دست آورد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین ؛ استان های مازندران، اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری رتبه اول تا چهارم را کسب کردند.

در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دکتر محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن قدردانی از تمامی کادر بهداشتی – درمانی کشور به خاطر تلاش برای کنترل و درمان به موقع افراد مبتلا به این بیماری،هشت استان برتر در این زمینه را معرفی کرد .

به گفته دکتر گویا، توجه به موضوع آموزش مردم و کادر بهداشتی – درمانی، داشتن مدیریت عالی در فرایند پذیرش و درمان بیماران و تهیه و توزیع به موقع داروی مورد نیاز آنان در کنار تلاش برای کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، مهم ترین شاخص های انتخاب استان های برتر بوده است.

محمد حسن ارداقیان ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این مورد گفت: در استان قزوین یک بیمارستان خاص برای بستری این بیماران در نظر گرفته نشده بود و مبتلایان در همه مراکز درمانی پخش شده بودند و به همین دلیل کادر درمان فرصت بیشتری برای رسیدگی به بیماران داشتند .

ارداقیان برگزاری نشست های و جلسات متعدد بین واحدهای مختلف ، معاونت درمان ، بهداشت و غذا و دارو در زمینه مراقبت های درمانی ، تامین دارو و پیشگیری از این بیماری را موثر دانست .

 وی اضافه کرد :آزمایشگاه مرجع استان قزوین، به عنوان یکی از 13 آزمایشگاه کشور -که دارای امکانات پذیرش نمونه آنفلوانزا است- به خاطر داشتن تجهیزات مناسب و کارکنان توانمند، به عنوان آزمایشگاه معین، کار پذیرش نمونه های ارسالی از استان های همجوار ( زنجان ،قم ، ساوه ) را هم بر عهده داشت .

ارداقیان افزود: به دلیل نقص فنی در آزمایشگاه همدان هم برای یک دوره مشخص،نمونه های آزمایشگاهی این استان در قزوین بررسی شد .

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین همه بیمارستان های استان در پذیرش مبتلایان همکاری کردند .

  استان های بوشهر همدان و البرز در کنترل بیماری انفولانزا بعد از استان قزوین قرار گرفتند .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.