آیت الله حیدری؛ با آباد کردن برخی استان ها،خوزستان خرابه نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از مسئولان با آباد کردن برخی استان ها، خوزستان را تبدیل به خرابه نکنند، در شورای عالی آب تصویب شد که هرگونه برداشت از سرشاخه و انتقال آب به جز برای شرب غیر مجاز است اما در برخی استان ها مشاهده می شود شلتوک کاری شده و برای پرورش ماهی مجوزهای داده و آب برای صنایع برداشت می شود.

حیدری افزود: مشکلات خوزستان با وحدت قابل برطرف شدن است، اگر امروز در استان مشکل بیکاری یا کمبود آب وجود دارد با وحدت و همکاری قابل حل هستند. از سال 75 تا 92 تنها 2 درصد طرح کشاورزی موسوم به طرح رهبری اجرا شد و اگر این طرح اجرا شود 300 هزار فرصت شغلی تأمین شده و معضل اشتغال در استان برطرف می شود.

وی اظهار داشت: از خرداد سال 93 تا آذر 94، 196 هزار هکتار از این طرح اجرا شد، البته دولت قصد دارد 238 هزار هکتار از این طرح را به مرحله بعد و با تاخیر اجرا کند و دلیل آن کمبود منابع آب است. این درحالی است که همه می دانیم کمبود آب به دلیل انحراف سرشاخه های رودخانه های استان است و این امر موجب ایجاد مشکل آب در استان شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان عنوان کرد: در شورای عالی آب تصویب شد که هرگونه برداشت از سرشاخه و انتقال آب به جز برای شرب غیر مجاز است اما در برخی استان ها مشاهده می شود شلتوک کاری شده و برای پرورش ماهی مجوزهای داده و آب را برای صنایع برداشت می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.