دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه برتر کشور در برنامه کلاس های آمادگی برای زایمان طبیعی، برگزیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت، تغذیه و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بارداری و زایمان، دو پدیده طبیعی، زیبا و شگفت انگیز خلقت هستند و پیش از اینکه نیازمند مدیریت و مداخله باشند، حمایت و همراهی را می طلبد. 
دکتر فریبا مرادی برگزاری کلاس های آموزش و آماده سازی برای زایمان را یکی از راه های بسیار سودمند حمایت از مادران باردار دانست.

او با بیان اینکه این کلاس های آموزشی، یک فرصت طلایی است که می تواند مادر را به سوی توانایی و تسلط بر خود راهنمایی کند، افزود: برگزاری این کلاس ها از سال 1393، در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت، با هدف ترویج زایمان طبیعی و ارائه خدمات با کیفیت مامایی و رعایت حقوق مادر و نوزاد در حوزه بهداشت تعمیم پیدا کرد.

دکتر مرادی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از سرگروه های کشور به آموزش هسته آموزشی هشت دانشگاه قطب جنوب، همت گمارد و پس از آن، سه جلسه آموزش تربیت مربی، با حضور دو مربی از هر  شهرستان برگزار کرد.
مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت، تغذیه و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص دستاوردهای این دوره های آموزشی، گفت: در حال حاضر در 19 شهرستان استان، این کلاس ها راه اندازی و تجهیز شده و در سایر شهرستان ها هم تا ابتدای اسفند، راه اندازی می شود.

او یادآور شد: این کلاس ها، در هشت جلسه، از هفته بیستم باروری تا هفته سی و هفتم بارداری، برای مادران باردار برگزار می شود.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: انتخاب ، پزشکی ، جهرم ، برتر ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.