رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: آموزش و پیشگیری از مهمترین کارکردهای پایگاه ها و مراکز سلامت در جلوگیری از بیماری‌ها و تامین سلامت افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پیشگیری از مهمترین کارکردهای پایگاه ها و مراکز سلامت استگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مرکز اصفهان، ناصر کلانتری ظهر امروز یکشنبه 18 بهمن در آیین افتتاح پايگاه سلامت جامعه زنده یاد حاج احمد صابر گفت: آموزش، واکسن زدن، مشاوره مراقبین سلامت به خانواده‌ها و آموزش به افراد برای چگونه سالم زیستن از کارکردهای مهم این مراکز و مصادیق پیشگیری بر درمان در جلوگیری از بتلا به بیماری های جسمی و روحی است.
 
وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه در سلامت یکدیگر و حتی مرگ و میر هم با کارهای خود و آثار و تبعات آن  به انواع و مقادیر مختلف دخیل و موثر هستند گفت: کار پایگاه‌های سلامت این است  که آدم‌های سالم را چگونه سالم نگه داریم که بیمارنشوند و اگر بیمار شوند قبل از بروز نشانه بیماری آن را شناسایی کنیم.
 
*تغذیه با شیر مادر تا دو سالگی یک انسان سالم می سازد/ تکامل عاطفی و اجتماعی انسان در تغذیه با شیر مادر
 
 
به گفته وی، تغذیه با شیر مادر تا دو سالگی به عنوان عامل ساختن یک انسان سالم یکی دیگر از موارد مهم و آموزشی است که در این پایگاه ها به مادران آموزش داده می شود.
 
قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تکامل عاطفی، عقلی، ذهنی، زبانی و اجتماعی انسان در تغذیه با شیر مادر است گفت: این موارد تاکامل در تغذیه با شیر مادر  به حداکثر و در تغذیه با شیر خشک به حداقل می رسد.
 
*خدمات خیرین متمکن در حوزه سلامت  بلوغ فکری آنها در انجام امور عام المنفعه است
 
کلانتری در ادامه با تقدیر از زحمات خانواده خیر سلامت در ساخت پایگاه سلامت زنده یاد حاج احمد صابر گفت: خیلی از افراد تمکن مالی دارند ولی این تفکر و بلوغ فکری را ندارند که ثروت خود را امور عام المنفعه حوزه سلامت هزینه کنند.
 
وی،با تاکید بر سود معنوی خدمات مالی خیرین در ایجاد زیرساخت ها و مراکز درمانی گفت: عمر 50 تا 60 ساله انسان در برابر عمر تاریخ چشم بر هم زدن است اما خدمات خیرین سلامت و آثار و نتایج آن تا زمانیکه برقرار باشد ماندگار و جاودانه است.
 
به گفته‌وی،خدمات خیرین سلامت یکی از مصادیق مشارکت مردمی است که اجر و ثواب آن برای خیرین در همه طول تاریخ ماندگار است.
 
*هدایت، مدیریت و هدفمند کردن خدمات خیرین از راهکارهای اساسی وزارت بهداشت است
 
رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هدایت،، مدیریت و هدفمند کردن استفاده از خدمات مادی و معنوی خیرین یکی از راهکارهای اساسی این وزارتخانه است.
 
کلانتری،با تقدیر از خیرین سلامت و مردمانی که به بلوغ فکری ارائه خدمات درمانی در زمان خود و بعد از خود رسیدند گفت: خدمات خیرین در بازسازی منابع و سالم سازی جامعه قابل تقدیر و سازنده است.
 
وی، در پایان ضمن سپاس از زحمات مسوولان و خیرین پروژه پایگاه سلامت جامعه صابر در کاشان اظهارداشت:وزارتخانه خود را مکلف می داند دقت نظر لازم در اجرای اهداف خیرین سلامت را رعایت کند تا ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری ها و شناسایی به موقع که اساسی ترین خدمات حیطه سلامت است همزمان با تشخیص و درمان نیز به خوبی انجام شود.
 
شایان ذکر است ناصر کلانتری،رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای افتتاح سه مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد، مرکز سلامت جامعه شهیدان تقی زاده در نیاسر و پايگاه سلامت جامعه صابر کاشان همراه با اجرای آیین تقدیر از خیرین این پروژه ها و تعدادی از مسوولان حوزه سلامت به این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: سلامت ، اصفهان ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.