چهاردهمین "مرکز سلامت جامعه" شهر شهرضا با حضور مردم و مسئولانی از این شهرستان و استان، افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در ابتدای این مراسم که در مسجد قائمیه شهرضا برگزار شد و با سخنرانی مسئولان این شهرستان، فرماندار اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان همراه بود، از آقای "حسینعلی اباذری"، از خیران شهرضا و بانی این مرکز تجلیل شد.
پس از آن مسئولان با حضور در محل این مرکز بهداشتی، این مرکز را افتتاح کردند.
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت در شهرستان شهرضا، تمامی مردم این شهرستان دارای پرونده الکترونیک سلامت می‌شوند.
فضل الله کفیل، فرماندار اصفهان در مراسم افتتاح "درمانگاه قائمیه شهرستان شهرضا" عنوان داشت: اینگونه مراسم‌ها، در واقع مراسمی برای تجلیل از خیرانی است که از تمام داشته‌های خود برای رضای خدا و ارائه خدمات بهتر به مردم کوشش کرده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت 400 انجمن خیریه در اصفهان اظهار داشت: نبود خیران خلأ بزرگی در امورات اجرایی کشور است، خیران با حضور فعال خود دولت‌ها را در ارائه خدمات بهتر به مردم یاری می‌کنند.
فرماندار اصفهان تأکید کرد: خیران همواره در طول  تاریخ انقلاب در زمره بهترین یاران انقلاب بوده‌اند و بیشترین کمک‌ها را به مسئولان ارائه کرده‌اند.
فرماندار اصفهان با اشاره به اجرای طرح تحول در نظام سلامت کشور در دولت یازدهم اظهار داشت: مسئله بهداشت و درمان، یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور بوده که همواره از ابتدای انقلاب بر ان تدکید شده تا اینکه دولت یازدهم در این زمینه خدمات خوبی را ارائه کرده است.
کفیل تصریح کرد: همراهی با طرح تحول در نظام سلامت یکی از بهترین زمینه‌های حضور و مشارکت خیران در زمینه برآورده کردن نیازهای مردم جامعه است.
وی در ادامه افزود: اجرای طرح تحول در نظام سلامت یکی از موفقیت‌های دولت یازدهم بوده است، در این طرح مراکز درمانی و پزشکان به دنبال بیماران هستند تا آن‌ها را شناسایی و درمان کنند.
فرماندار اصفهان تأکید کرد: خیران سلامت به یاری دولت می‌شتابند تا خدماتی ارائه شود که در نهایت سبب ارتقاء سطح سلامت عمومی و افزایش نشاط و شادابی مردم شود.
کفیل در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ساخت بناهای خیریه سبب ماندگاری نام و یاد خیران می‌شود، آن‌ها با بذل مال خود ، در میان مردم جاوادن می‌شوند.
غلامحسین صدری، در این آیین اظهار داشت: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت در شهرستان شهرضا، تمامی مردم این شهرستان دارای پرونده الکترونیک سلامت می‌شوند.
وی اظهار داشت: مرکز قائمیه، یک مرکز سلامت است، در این مرکز ما به دنبال شناسایی بیماران یا افراد در معرض بیماری هستیم.
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تأکید کرد: نباید تمام خدمات ما به بخش درمانی اختصاص یابد، ما وظیفه داریم افراد را قبل از آنکه بیمار شوند شناسایی و به مرکز درمانی معرفی کنیم.

صدری گفت: با ایجاد این مرکز در این منطقه از شهرضا برای تمامی مردم پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می‌شود، با اجرای طرح تحول در نظام سلامت در شهرستان شهرضا، تمامی مردم این شهرستان نیز دارای پرونده الکترونیک سلامت خواهند شد.
وی تصریح کرد: لازم است از خیران بهداشت و درمان تجلیل شود، این افراد بازوی تومانمند دولت در ارائه خدمات بهینه بهداشت و درمان به مردم هستند.
فرماندار شهرضا گفت: در حال حاضر 41 مرکز NGO و خیریه در شهرستان شهرضا مشغول به فعالیت هستند.
محسن گلابی در مراسم "افتتاح درمانگاه قائمیه شهرستان شهرضا" اظهار داشت: امروز برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم شهرستان شهرضا افزوده شد.
وی اضافه کرد: شهرضا به لحاظ برخورداری از وجود خیران، شهدا، علما و فرهیختگان بسیار، یکی از ثروتنمندترین شهرهای کشور محسوب می‌شود.
فرماندار شهرضا تصریح کرد: افرادی که بتوانند از مال خود گذشته و مقداری از آن را در راه رضای خداوند انفاق کنند، از اجر و مزد بلایی برخوردار هستند.
گلابی گفت: در حال حاضر 41 مرکز NGO و خیریه در شهرضا وجود دارد که حاکی از روح ایمان و تعهد مردم ان به امور خیره دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان به زودی مرکز MRI در شهرضا ایجاد می‌شود.
شهرضا از نظر ارائه خدمات بهداشتی در جایگاه مناسبی قرار دارد
دکتر حجت الله تنهایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا نیز در مراسم افتتاح "درمانگاه قائمیه شهرستان شهرضا"  گفت: شهرستان شهرضا در سطح استان اصفهان در زمینه ارائه خدمات بهداشت و درمان از جایگاه مناسبی برخوردار است.
وی اظهار داشت: این درمانگاه در زیربنایی به مساحت 1450 متر و در سه طبقه ساخته شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا اضافه کرد: درمانگاه قائمیه شهرضا با اختصاص اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به اتمام رسیده که بخش زیادی از آن را یکی از خیران شهرستان به نام "حاج حسینعلی اباذری" تأمین شده است.
تنهایی عنوان داشت: این درمانگاه از نظر عمرانی ، مصالح به کار رفته و امکانات موجود بر اساس آخرین معیارهای فنی مهندسی و بهداشتی ایجاد شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا تصریح کرد: در این مرکز، "مرکز دیابت" با حضور پزشک درمانگر و کادر درمانی ایجاد شده و علاوه بر آن سایر خدمات بهداشتی و درمانی مانند "مرکز بیماری‌های رفتاری" و "مرکز غربالگری تیروئید" نیز ایجاد می‌شود.
در حال حاضر در شهر شهرضا در 14 مرکز جامعه سلامت، در شهر منظریه شهرضا 2 مرکز و در مناطق روستایی این شهرستان نیز 14 مرکز سلامت جامعه وجود دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دهقانی
۱۷:۴۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
روح حاج حسینعلی اباذری شاد.ان شاالله روحش قرین رحمت الهی
Iran (Islamic Republic of)
سعیدرضا
۲۲:۰۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
با سلام این خیر بزرگ امروز بر اثر کرونا به رحمت خدا رفتند.
آخرین اخبار