هیاهو و حواشی رسانه ای برخی فیلما، در واقع ضد تبلیغ است چون درونشان پوچ و خالی است.

داریوش غذبانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با انتقاد از تبلیغات و هیاهوهای ایجاد شده در خصوص برخی فیلم ها قبل از اکران در جشنواره گفت: برخی از فیلمها خیلی پایین تر از انتظارات و حواشی بوجود آمده،ظاهر شدند. به نظر من این هیاهو و حواشی بشدت توخالی و درون فیلم ها پوچ و فضاسازی های تبلیغاتی شان جعلی است.  
 
وی ادامه داد: متاسفانه اکثر فیلم ها کپی آثار دیگر سینمایی است. اگر این آثار شش سال قبل ساخته می شد می گفتیم حرفی نو زده است.‌ 

غذبانی با ابراز تاسف از گسترش اعتیاد در میان نوجوانان و جوانان گفت: این موضوع بسیار مهم و تاسف بار است. پرداختن به معضل خانمان سوز اعتیاد تعداد زیادی از خانواده ها را درگیر کرده که راهی برای نجاتشان پیدا نمی کنند. آمار اعتیاد وحشتناک است و در برخی معابر مثل زیر پل نیایش چادر زده اند و زندگی می کنند. در محلات جنوب شهر در خانه ها و کوچه های فرعی شان بروید و ببینید چه خبر است.  در آثار امسال جشنواره هم علاوه بر «خماری»، دو فیلم «پل خواب» و «ابد و یک روز» به این معضل پرداخته اند.

کارگردان این فیلم ضمن اشاره به پرداخت خماری به این مسئله تلخ اجتماعی گفت: یکی از جذابیت های این فیلم خلق طنز موقعیت است. چون فیلم تلخ است و خواستیم با بیان شیرین مخاطب را جذب کند. به دلیل اینکه من به مخاطب اهمیت زیادی قائلم ، در اثرم بدنبال بیان حرف بزرگ، خودنمایی، ساخت فیلم جاه طلبانه و جایزه نیستم. چیزی که برایم مهم است سرگرم شدن مخاطبان است که «خماری»  این قابلیت را داشت.  

وی در خصوص بازخوردهای این فیلم روی مخاطبان گفت: مردم در اکران های مردمی جشنواره برای تماشای این فیلم تا پایان روی صندلی نشسته اند و فیلم را همراهی کرده اند. تماشاگر با آرامش فیلم را دیده و پسندیده است و همین برای ما کافی است‌. اینکه فیلم ما این جایگاه را داشته باشد برایمان بس است. 

وی در خصوص پیش بینی از موفقیت فیلم «خماری» در آرای داوران گفت: تا اینجا فیلم خوب پیش رفته و به جشنواره رسیده است. من در نظرات داوران دخالتی نمیتوانم بکنم. تا این مرحله کار من بوده و پس از این کار خداست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.