نخستین همایش ملی مدارس هوشمند و تعلیم و تربیت، چالش ها، فرصت و تهدید در 28 و 29 بهمن ماه سال جاری در استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد،معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پژوهش خراسان شمالی گفت:این همایش در چهار محور اصلی مفاهیم نظری و کاربردی، زیر ساخت های نرم افراز های مدارس هوشمند، آسیب شناسی مدارس هوشمند و تجربه نگاری و مطالعات موردی فراخوان داده شده و همچنین در هر کدام از این محور ها 10 زیر مجموعه ایجاد شد.

قنبرعلی خوش آینه افزود: این همایش با همکاری دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه دولتی، فرهنگیان و علمی و کاربردی، موسسه آموزشی اشراق، شهرداری، صدا و سیما و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان شمالی و همچنین مشارکت معاون پژوهش و برنامه ریزی و روسای گروه تحقیق و پژوهش 31 اداره کل آموزش و پرورش سطح کشور و سازمان پژوهش در برنامه ریزی آموزشی درسی وزرات آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی گفت: این همایش به مدت دو روز در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد بجنورد برگزار می شود و پیش بینی شده که بیش از سه هزار پژوهش گر، دانشجو، فرهنگی و اساتید در این همایش حضور داشته باشند.

 معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پژوهش خراسان شمالیگفت: اولین جشنواره استانی تولید محتوا با 95 اثر توسط فرهنگیان برگزار شد و دومین جشنواره تولید محتوا نیز دو هزار و 200 نفر معلم شرکت کرده بودند.

خوش آینه افزود: در سال جاری نیز سومین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی که همزمان با اولین جشنواره کشوری برگزار شد و حدود پنج هزار نفر در آن شرکت کردند.

وی گفت: 400 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی مدارس هوشمند و تعلیم و تربیت، چالش ها، فرصت و تهدید در این استان ارسال شد که 30 درصد از مجموع این تعداد مربوط به خراسان شمالی است.

خوش آینه با بیان اینکه این آثار از استان های مختلف کشور رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد پس از بررسی 200 مقاله مورد تایید دبیرخانه این همایش قرار گرفته است.

وی افزود: از مجموع این تعداد 60 عنوان مقاله به عنوان سخنرانی در سال های متعدد برای مخاطبان ارائه خواهد شد و 140 عنوان نیز به عنوان پوستر مجموعه مقالات برگزیده همایش چاپ خواهد شد که به شرکت کننده ها و صاحبان اثر اهدا می شود.

خوش آینه افزود: گواهی حضور در همایش به شرکت کننده ها و همچنین گواهی ارائه و گواهی پوستر و ویژه نامه خود همایش که در قالب کتاب است به پژوهشگرانی که آثار آنان تایید شده است اهدا خواهد شد و برای فرهنگیان امتیاز شمرده می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.