بلومبرگ نوشت: بی‌بست سیاسی در اوکراین مانع برداشته‌شدن تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه روسیه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، برداشتن تحریم‌ها علیه روسیه مشکل به نظر می‌رسد. پس از آنکه آمریکا و اروپا در ماه گذشته برای نخستین بار از کاهش تحریم‌ها علیه روسیه صحبت کردند بن‌بست سیاسی در اوکراین و تشدید تنش‌ها در سوریه مانع این امر شد. روسیه در حال حاضر دوران سختی را سپری می‌کند، طولانی‌ترین رکود اقتصادی، بیش از دو دهه، به همراه سقوط بهای نفت به پایین‌ترین قیمت در 13 سال گذشته، فشار زیادی بر مسکو وارد می‌کند.

شکست مسکو و اوکراین در اجرای تعهدات خود براساس قرارداد صلحی که در سال گذشته میان این دو کشور در پایتخت بلاروس امضا شد، مانع اصلی برداشته شدن‌ تحریم‌ها علیه روسیه است. «لیلیت گاورجین،» اقتصاددان ارشد در «آی اچ اس» در لندن در این خصوص گفت: واقعیت‌های تلخ اقتصادی روسیه، تجدید روابط مسکو با اروپا را اجتناب ناپذیر ساخته است. حرکت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است. انعطاف‌پذیری روسیه در مذاکرات مینسک، حاکی از فشار اقتصادی بر مسکو است. اگرچه چشم‌اندازی خوبی برای پایان دادن به این جنگ وجود ندارد، این مسئله علاوه بر روسیه همکاری اوکراین را نیز می‌طلبد.

در طول دو سال بحران میان روسیه و اوکراین، بیش از 9000 نفر جان خود را از داده‌اند و چندین میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند. اتحادیه اروپا در ماه ژوئن تحریم‌های خود علیه روسیه را تمدید خواهد کرد و تحریم‌های آمریکا همچنان باقی خواهند بود، به این ترتیب با ادامه یافتن بهای پایین نفت روسیه دومین سال رکود اقتصادی خود را تجربه خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار