"ماریا زاخاروا" تاکید کرد مقامات ترکیه نگرانند پیشروی نیروهای سوری باعث شود آنان بر مناطق مرزی سوریه سلطه نداشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، "ماریا زاخاروا،" سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی خبری در مسکو گفت آمریکا تبادل اطلاعات را در مورد مکانهایی که داعش در آنها مستقر است، رد کرده است. 

وی افزود برخی رسانه ها اعلام کرده اند نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در مناطق آزاد شده، در حال حرکت به سوی مرزهای ترکیه هستند و همین خبرها باعث نگرانی در آلمان شده است، نگرانی از سیل آوارگان جدید، در حالی که هدف این رسانه ها سیاسی است و به اعتبار آنها لطمه می زند و این ابراز نگرانی قابل فهم نیست. 

زاخاروا تاکید کرد پیشرفتهای ارتش سوریه باعث خشم و نگرانی مقامات ترکیه شده است زیرا خرید و فروش نفت به صورت غیر قانونی در جریان است و به همین علت ترکیه از پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت مرزهای قانونی نگران است زیرا این تجارت را با خطر مواجه می کند، علاوه بر این، مقامات ترکیه نگرانند که پیشروی ارتش سوریه باعث شود آنان بر مناطق مرزی سوریه سلطه نداشته باشند و نتوانند آنها را اشغال کنند. 

وی افزود روسیه تنها کشوری بود که بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه همزمان با مبارزه با تروریسم اصرار داشته است. مذاکرات بین دولت سوریه و مخالفان تا یک سال پیش غیر ممکن بود و هم اکنون غرب ما را به شکست مذاکرات متهم می کند و این دروغ است، ما تلاش فراوان کردیم تا مذاکرات برگزار شود و این تلاش از سال 2015 آغاز شد. عملیات هوایی ارتش روسیه بر فراز خاک سوریه به درخواست دولت سوریه صورت گرفته است و این در حالی است که هزاران آواره سوری پیش از این حملات، به کشورهای غربی رسیدند و هم اکنون ما را متهم می کنند که عامل افزایش آوارگان هستیم و چه بسا ما را به ترور جان اف کندی هم متهم کنند. سیاست مهاجرت به اروپا اشتباه است و باید هر چه سریعتر به راه حلی سیاسی در سوریه برسیم زیرا هر چه بحران در سوریه عمیق تر شود، شمار آوارگان بیشتر خواهد شد. 

زاخاروا گفت آمریکا و کشورهای اروپایی عامل تشدید بحرانها در خاورمیانه هستند. اظهارات رسانه های آمریکایی مبنی بر استفاده روسیه از بمبهای غیر قانونی غیر واقعی و بی اساس است. این در حالی است که همان کسانی که ما را به استفاده از چنین بمبهایی متهم می کنند، در افغانستان از آنها استفاده کرده اند. فیلمهایی که از شکنجه های آمریکایی‌ها در افغانستان و دیگر کشورها وجود دارد، همچنان سری است و در آمریکا هیچ دادگاهی به این منظور تشکیل نشده است. زاخاروا گفت شهروندان روس از همه اقدامات دولت در سوریه آگاهند. 

ترکیه تلاش می کند بگوید روسیه به درخواست‌ها برای گفتگو برای حل اختلافات بی اعتنا است در حالی که این ادعا، تبلیغاتی و بی ارزش است. برخی گمان می کنند حملات (تبلیغاتی) ترکیه بر ضد ما بی پاسخ خواهد ماند و مجازاتی در پی نخواهد داشت. همه این اتهامات به روسیه برای رفع مسئولیت از ترکیه در کشتن خلبان روس است. آنکارا اتهامات بسیاری متوجه مسکو می کند و همه این اتهامات دروغ است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار