مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از ساخت 5 شهرکت صنعتی تخصصی در استان خبر داد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون 5 شهرک تخصصی ساختمانی ،صنایع و قطعات خودرو ،سرامیک مرند ،آذران الکترونیک،لوازم خانگی و چرم شهر در استان فعالیت می کنند از ساخت 5 شهرکت صنعتی تخصصی در استان خبر داد.

محمدعلی عسکری  در نشست با خبرنگاران افزود: شهرک های سنگ و مس تا پایان سال آینده و شهرک های صنایع پتروشیمی،صنفی و بازیافت تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه 8 شهرک صنعتی  جدید در دو سال گذشته در استان ساخته شده است گفت:از 55 شهرک صنعتی مصوب ، در 44 شهرک صنعتی امکان واگذاری زمین مهیا است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی  اظهار کرد :شهرک های صنعتی بناب،اهر ،کلیبر ،میانه ،سنایع ساختمانی و عالی نسب نیز  هر کدام به میزان 100 هکتار توسعه خواهند یافت.

عسکری با اشاره به کمبود منابع آب برای مصارف صنعتی خاطر نشان کرد برای تامین آب مورد نیاز صنایع به وسیله تصفیه مجدد فاضلاب از آب به دست آماده استفاده می شود.

وی اعلام کرد تصفیه خانه فاضلاب شهرک سلیمی در هر شبانه روز 1500 متر مکعب آب را تصفیه و در اختیار واحد های صنعتی قرار می دهد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 374 واحد از 2192 واحد صنعتی غیر فعال هستند تصریح کرد برای حل مشکلات این واحد ها افزون بر کمک های فنی و اعتباری، 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 30 میلیارد ریال نیز ضمانت نامه بانکی در اختیار هر یک از واحد های صنعتی غیر فعال برای فعال شدن مجددشان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی  با بیان اینکه 698 واحد با راندمانی زیر 50 درصد در حال فعالیت هستند ؛ کمبود نقدینگی،فقدان بازار فروش،اختلاف بین شرکا و مشکل تامین  ماشین آلات و مواد اولیه را عمده دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی استان بیان کرد.

عکسری با اشاره به در دست ساخت بودن 1400 واحد صنعتی  جدید در استان؛ اعلام کرد در سالجاری   44 واحد مجددا راه انداری شده و 133  واحد صنعتی جدید  به بهره برداری رسیده  و باعث اشتغالزایی یک هزار و 79  نفر به صورت مستقیم شده و تعداد شاغلین در شهرک های صنعتی به 48 هزار و 846 نفر افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی همچنین از افتتاح 16 طرح از قبیل  تصفیه خانه شهرک صنعتی مراغه؛جاده دسترسی آخولا،آماده سازی ناحیه صنعتی زنوز ،شهرک میانه 2، چارویماق،ترکنچای و آسفالت و لکه گیری شهرک سرمایه گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ساخت ، شهرک ، صنعتی ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.