علاقه‌ی دانشجویان پزشکی به مباحث بنیادین هنر تئاتر مرا به وجد آورد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن وارسته؛ مدرس تئاتر؛ درباره‌ی حضورش در هفتمین جشنواره‌ی فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در این جشنواره‌ کارگاهی با عنوان "از ایده تا اجرا" برگزار کردم که با استقبال و اشتیاق دانشجویان پزشکی همراه بود. علاقه و انرژی و مشارکت این دانشجویان به راستی مرا به وجد آورد.

وی ادامه داد:‌ بدون شک در سه جلسه‌ی کوتاه مدت نمی‌توان بحث "از ایده تا اجرا" را کامل بسط و گسترش داد اما به طور قطع، وجود چنین کارگاهی برای این دست از دانشجویان، به نوبه‌ی خود، مفید است.

این نمایش‌نامه‌نویس در مورد پیش‌زمینه‌ی تئاتری دانشجویان حاضر در جشنواره‌ی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی خاطرنشان کرد: تعدادی از دانشجویان حاضر در این کارگاه، ایده‌های ناب و خوبی داشتند که مرا شگفت زده کرد. به نظر می‌رسید که تعدادی از ایشان دارای مطالعات تئاتری بودند اما در هر صورت انرژی و مشارکت جمعی‌شان در ورکشاپ بسیار مورد توجه بود.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: شاید هیچ‌کدام از دانشجویانی که در این جشنواره‌ی فرهنگی شرکت کرده‌ بودند، به صورت حرفه‌ای وارد بدنه‌ی تئاتر نشوند اما حتما نگاه و رویکرد تازه‌ای نسبت به تئاتر و هنر نمایش خواهند یافت، از این رو معتقدم می‌توان ایشان را در آینده، جزو مخاطبان حرفه‌ای صحنه‌های تئاتر دانست.

وی همچنین تصریح کرد: هنر تئاتر به انسان‌ها، دیدگاه و جهان‌بینی می‌دهد. وقتی دانشجویان پزشکی ما فلسفه‌ی وجودی تئاتر و هنرنمایش را درک کنند، به طور حتما، در آینده کاری‌شان نیز از ثمرات دانش تئاتری خود استفاده خواهند کرد.

حسن وارسته در پایان گفت: این‌که وزارت بهداشت در برگزاری هفتمین جشنواره‌ی فرهنگی دانشجویان پزشکی سراسر کشور، رویکردی تازه در پیش‌گرفته، جای قدردانی دارد. این خوب است که وزارت بهداشت متوجه شده، می‌تواند از تئاتر در نگرش‌های پزشکی استفاده کرد. چه بسا وقتی یکی از شاخه‌های هنری‌های نمایشی می‌تواند سایکودرام باشد پس در نتیجه می‌توان بحث هنرهای نمایشی را برای دانشجویان علوم پزشکی جدی گرفت.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار