معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت:به عنوان هدیه این سفر 10 پروژه غیر مشارکتی را به انتخاب معاونت عمرانی استانداری برای استان کرمان قبول می کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، ابوالفضل رضوی در نشست مشورتی فرمانداران، تعدادی از بخشداران و دهیاران استان کرمان پیرامون استقرار واحدهای تولیدی در روستاها افزود: هر طرحی را که استاندار کرمان مطرح کندو آن را دارای توجیه فنی و اقتصاد بداند حمایت می کنیم.

وی یادآور شد: استان کرمان از حیث رتبه روستانشینی در رتبه هشتم ، از حیث تعداد روستانشینان رتبه ششم، از حیث تعداد روستا رتبه ششم ، از حیث هزینه رتبه 28 و از حیث درآمد رتبه 29 است.

وی گفت: 75 درصد جمعیت روستایی استان کرمان باسواد هستند.

رضوی تاکید کرد: باید به داد مردم روستاها رسید و در مسیر توسعه روستاها گام برداشت.

وی از حضور خوب و موثر استان کرمان در همایش کشوری و نمایشگاه روز ملی روستا نیز تقدیر کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: هر روستا که طرح مشارکتی داشته باشد، نباید نگران زیرساخت های تولیدی باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: امروز 70 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد روستائیان هستند که بنا داریم آن را تا 30 درصد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: اصل مشارکت را همه افراد به عنوان یک اصل مهم قبول دارند و در این باره چهار سند بالادستی برای مشارکت ارائه شده است.

وی تاکید کرد: طرح مشارکت مبنای طرح توسعه پایدار برای کشور است و نمونه بارز و تجربه شده آن، انتخابات پیش رو است.

رضوی به اهمیت حضور مردم در انتخابات در نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند که اگر نظام را و رهبری را قبول ندارید نیز در انتخابات شرکت کنید.

وی تاکید کرد: هیچ امری در کشور بدون اراده و مشارکت مردم انجام نمی شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امروز همه مقامات کشور به این نتیجه رسیده اند که دغدغه کشور، دغدغه امنیتی نیست و دغدغه اقتصادی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه واژه کار در سخنان رهبری بیشترین فراوانی را داشته است، گفت: اعتماد مردم به یکدیگر، احساس سهیم بودن مردم در اقتصاد و آگاهی مردم از آنچه که قرار است اتفاق افتد، مبنای توسعه پایدار یک جامعه است.

رضوی افزود: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم هیچ طرحی عقلانی تر و علمی تر از مشارکت نیست.

وی با اشاره به اینکه 82 درصد روستاهای کشور دارای جاده و 58 درصد دارای گاز هستند، یادآور شد: جمعیت روستایی از سال 83 تاکنون هفت درصد کاهش داشته و از 33 درصد به 26 درصد رسیده است.

رضوی گفت: امروز تعداد کل روستاها و آبادی های کشور 63 هزار است که 34 هزار روستا و آبادی خالی شده است.

وی بیان کرد: مهمترین دلایل مهاجرت روستائیان درآمد ناکافی برای گذران زندگی، اشتغال نامناسب برای جوانان تحصیل کرده و تبعیض در خدمات بین شهرنشینان و روستاییان است.

وی ایجاد اشتغال و افزایش درآمد برای روستائیان را یک اصل مهم برای استقرار روستائیان دانست و گفت: این امر باید به ایجاد فعالیت های مشارکتی دنبال شود و پایه های ایجاد این شرکت ها بر مبنای حداقل 25 خانوار است تا نظارت بر هزینه کرد صورت گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: 220 هزار تعاونی در کشور تشکیل شده است که باید دید که نقش کاربری این شرکت ها را کجاها می توان دید.

وی افزود: به دلیل آنکه اکثر این تعاونی ها به صورت خانوادگی هستند نظارت بر هزینه کرد این تعاونی ها کم بوده است.

وی بر تولید ثروت برای کشور تاکید و بیان کرد: تولید ثروت بر مبنای استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد انگیزه برای سرمایه های انسانی امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان رتبه اول در کشور برای ارزش افزوده بخش کشاورزی را دارد و باید از این ظرفیت برای تولید ثروت استفاده کرد.

وی تاکید کرد: به دنبال افزایش تولید ثروت برای کشور هستیم و دراین رابطه دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و سایر دست اندرکاران فعال تر شوند.

رضوی بیان کرد: امنیت پایدار در کشور با توسعه روستاها محقق می شود.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: هدیه ، طرح ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.