مدير عامل سازمان ملی زمين و مسكن گفت: يگان حفاظت اراضي تمامي ادارات كل راه و شهرسازي كشور تا پايان فروردين ماه سال آينده در تمامی ادارات كل راه و شهرسازي آغاز به كار می كنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سيد محمد پژمان در مراسم آغاز به‌كار رسمی یگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن خراسان رضوی افزود : خراسان رضوي نخستين استاني است كه اين يگان فعاليت خود را به‌طور رسمي در آن آغاز كرده است،

وی بزرگترين عرصه مفاسد كشور را مربوط به حوزه زمين و زمين‌خواري دانست و گفت: اين امر موضوع ناشناخته‌اي ندارد كه بگوييم چگونه بايد با آن مقابله كنيم و اگر دستگاه هاي مربوطه اشراف، دقت و نظارت كافي در كار خود را داشته باشند مي‌توان به‌طور جدي به مقابله با آن پرداخت.

مدير عامل سازمان ملي زمين و مسكن با بيان اينكه كه با گردش كار انجام شده، مجوز ستاد كل نيروهاي مسلح و فرماندهي نيروي انتظامي يگان حفاظت از اراضي ملي تشكيل شده است، خاطرنشان كرد: با اقدامات فعالانه اين حوزه، عرصه را براي متجاوزان به بيت‌المال تنگ‌تر مي‌كنيم.

پژمان افزود: علاوه بر يگان حفاظت اراضي، سامانه‌اي در كشور تدارك ديده شده كه به‌صورت تمام وقت در دسترس هموطنان عزيز است و با بانك اطلاعاتي كه در آن درنظر گرفته شده مي‌توان گام هاي بلندي را در خصوص مقابله و جلوگيري از زمين‌خواري برداشت.

وي زمين‌خواري را پديده‌اي اپيدميك دانست كه تمامي استان هاي كشور با آن درگيرند و خاطرنشان كرد: سازمان ملي زمين و مسكن با توجه به وظيفه‌اي كه برعهده‌ دارد اقدامات پيشگيرانه مناسبي را در نظر گرفته است.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن گفت: طبق ماده 233 قانون پنجم توسعه دستگاه هايي كه فعاليت مستمر و پرتراكم دارند به‌جاي استفاده موردي از ظرفيت نيروي انتظامي، خود بايد سازماني را تشكيل دهند كه يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن طبق همين قانون شكل گرفته است.

بانک اطلاعاتی املاک و مستغلات خراسان رضوی رونمایی می شود

مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بانک اطلاعاتی سامانه املاک و مستغلات استان در آینده‌ای نزدیک رونمايی می‌شود.

محمدرضا اخوان عبداللهيان با اشاره به اینکه با بهره‌داري از اين سامانه، حوزه مربوط به حفاظت اراضی در استان خراسان رضوی تكميل مي‌شود، گفت: برای نخستین بار حفاظت اراضی در خراسان رضوی و به ‌صورت پايلوت كار رسمی خود را آغاز كرده است.

وی با بیان خلاء های قضايی موجود در زمين ‌خواری افزود: تنها رسيدگي و تامين بحث سخت‌افزاری كافی نيست و بايد در حوزه نرم افزاری نيز اقدامات سازنده‌ای انجام شود.

مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در حوزه نظارت از سيستم های هوشمند و فناوری های نوين استفاده می‌شود.

شايان ذكر است در پايان اين مراسم كيومرث ميرابي مقدم به‌عنوان فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن استان خراسان رضوی منصوب و همچنین ساختمان این یگان نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.