با تلاش ماموران پلیس "فتا" استان فارس فردی که در فضای مجازی به بهانه فروش پایان نامه های دانشگاهی اقدام به برداشت از حساب های بانکی افراد می کرد دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئيس پليس "فتا" استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با انتشار خبری با موضوع؛ فروش مقالات علمی و انجام پروژه های دانشجویی با قیمت پایین، اقدام به کلاهبرداری می كرد.

 وي گفت: چند دانشجو به عنوان شاكي به پليس "فتا" مراجعه و اظهار كردند: برای انجام پروژه دانشگاهی خود به سایتی برخورد می کنند که تعداد زیادی از پروژه ها و مقالات دانشجویی با موضوعات و رشته های مختلف را با قیمتی مناسب جهت فروش داخل سایت خود گذاشته که بعد از ورود به درگاه بانک جهت خرید مقاله و یا پایان نامه مورد نظر با پیام خطای "انجام تراکنش امکان پذیر نیست مواجه شده و پس از مدتی حساب های این افراد تخلیه می شود.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" افزود: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران پلیس "فتا"، کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی خود موفق به رمزگشایی پرونده شدند.

وي گفت:  در این بررسی ها مشخص شد درگاه بانکی که افراد پس از انتخاب مقاله مورد نظر به آن انتقال داده می شوند یک درگاه بانک جعلی "فیشینگ" بوده  که تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را به گرداننده سایت منتقل می کند.

رئيس پليس "فتا" استان فارس با بیان اینکه متهم بلافاصله شناسایی و توسط کاراگاهان پلیس فتا دستگیر شد، خاطر نشان كرد: اینترنت سرشار از مزایا و فرصت ها است به شرط آنکه امنیت در آن برقرار گردد و این امنیت را در وحله اول خود فرد می بایست با کسب آگاهی نسبت به فضای مجازی و نحوه استفاده از آن برای خود و خانواده خود تامین كنند.

سرهنگ "حسینی" از شهروندان درخواست كرد: در هنگام استفاده از درگاه های بانک در اینترنت به نکات زیر توجه کنند تا دیگر شاهد سوء استفاده برخی فرصت طلبان از این فضا نباشیم.

به آدرس اینترنتی بانک مورد نظر دقت کنند و مطمئن شوید از حروف شبیه سازی شده استفاده نشده باشد.

تمام درگاه های بانک از پروتکل امنیتی SSL استفاده می نمایند که با https در ابتدای آدرس سایت نشان داده می شود.
با هر بارگیری مجدد یا refresh مکان اعداد در صفحه کلید مجازی باید تغییر کند.

با کلیک کردن بر روی قفل امنیتی اطلاعات در مورد SSL سایت در اختیار شما قرار می گیرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.