با تلاش ماموران پلیس فتا استان، شخصی که در فضای مجازی با دادن وعده وام كم بهره، اقدام به کلاهبرداری می كرد شناسايی و دستگیر شد.

به گزاررش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئيس پليس فتا استان فارس گفت: مردی 32ساله به پلیس فتا استان فارس مراجعه و اعلام كرد، که تفریحش گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مختلف است و حدود یک ماه پیش در شبکه اجتماعی بی تالک با فردی آشنا شده که خود را امین و شغلش را مسئولی در بانک معرفی کرده و وظیفه اش اعتای وام های بانکی است.

سرهنگ سيد موسي حسینی ادامه داد: آن فرد پس از چند روز چت کردن با اين مرد 32 ساله در شبکه اجتماعی بی تالک، به وی اعلام می کند می تواند برایش بدون نوبت وام بانکی با سود پایین بگیرد اما باید مبلغ پنجاه میلیون ريال به حسابش واریز كند.

وي اظهار كرد: شاکی هم به دلیل شرایط مناسب وام بانکی وسوسه می شود و به خاطر نداشتن وضع مالی مناسب طی سه مرحله مبلغ یک میلیون تومان به حساب وی واریز می كند، اما بعد از گذشت 10 روز امین تلفن هایش را خاموش کرده و به پیام های شاکی جوابی نمی دهد.

رئيس پليس فتا استان فارس افزود: شاکی بعد از صحبت کردن با چند نفر در همان شبکه اجتماعی متوجه می شود که او فردی کلاهبردار و به همین طریق چند نفر دیگر را فریب داده است .

سرهنگ حسيني بيان كرد: کارشناسان پلیس فتا بعد از تشکیل پرونده و با استفاده از اقدامات فنی و بررسی های تخصصی خود توانستند ظرف مدت کوتاهی متهم را شناسایی، ‌دستگير و به مرجع قضایی معرفی كنند.

وی گفت: متهم دستگير شده اعتراف كرد با هویت های جعلی وارد شبکه های اجتماعی مختلف می شده و بعد از پیدا کردن قربانی خود با صحبت های اغوا کننده درباره وام های بانکی با سود پایین آن را فریب و از آنها وجه دریافت می کرده است. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: کلاهبردار ، شیراز ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.