مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: در حال حاضر سه کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری در شهرستان اهواز فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلام‌رضا شنبدی گفت: مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی کانون استان خوزستان در روستاهای اطراف اهواز که کتابخانه کودک و نوجوان وجود ندارد به دانش آموزان خدمت‌رسانی فرهنگی می‌کنند.

شنبدی افزود: یک کتابخانه سیار شهری نیز مناطق حاشیه اهواز را که فاقد مرکز فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان هستند را پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: کتابخانه‌های سیار کانون در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به استقبال بچه‌ها می‌روند مربیان کتابخانه‌های سیار کانون در شرایط بسیار سخت حتی در هوای گرم تابستان نیز کتاب‌ها را به دست کودکان و نوجوانان می‌رسانند.

شنبدی با اشاره به این ‌که کتابخانه سیار روستایی شمار یک اهواز با دارا بودن سه هزار و 625 جلد کتاب در حال حاضر 452 عضو دختر و پسر دارد گفت: این کتابخانه سیار روستایی به مربی مسؤولی حبیب آل‌کرد روستاهای مگطوع، خبینه سفلی 2، ملیحان، مظفریه، کریشان 2 و بیوض یک را تحت پوشش دارد.

وی شهرام عیدی اصل شوشتری را دیگر مربی مسؤول کانون در کتابخانه سیار روستایی شماره 2 اهواز معرفی کرد که با یک هزار و 713 جلد کتاب به 469 دانش‌آموز در روستاهای سدین یک و 2، بیت فارس، جسانیه کوچک و بزرگ، افشاری و نبی اکرم (ص) خدمت‌رسانی می‌کند.

شنبدی یادآور شد: تنها کتابخانه سیار شهری شهرستان اهواز که همزمان با هفته دولت در سال 1394 با مربی مسؤولی محسن بقال‌زاده آغاز به کار کرده است و در حال حاضر با 2 هزار و 303 جلد کتاب، 405 عضو کودک و نوجوان دارد و مناطق حاشیه شهرستان اهواز را پوشش می‌دهد.

انتهاي پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.