اصفهان؛

فعالیت 1234 کتابخانه در مساجد استان اصفهان

در حال حاضر هزار و ۲۳۴ کتابخانه در مساجد استان اصفهان فعالیت می‌کنند که از این میزان تعداد ۵۱۰ باب کتابخانه مسجدی ساماندهی شده و مجوز فعالیت آن‌ها نیز صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ، با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۲۳۴ کتابخانه در مساجد استان اصفهان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: از این میزان تعداد ۵۱۰ باب کتابخانه مسجدی ساماندهی شده و مجوز فعالیت آن‌ها نیز صادر شده است.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود: در قدم اول تعداد ۵۳ باب کتابخانه مسجدی جهت استفاده از حمایت‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان معرفی می‌شوند. 

مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان آموزش کتابداران مساجد، تجهیز کتابخانه‌ها به میز، صندلی، قفسه و نرم‌افزار مِهر مساجد و پرداخت سرانه فعالیت را از اقدامات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به کتابخانه‌های مساجد دانست و گفت: مجوزهای صادر شده برای کتابخانه‌های مساجد، کتابخانه‌ها را به ۶ سطح متفاوت از کتابخانه ویژه تا کتابخانه‌های درجه ۵ تقسیم می‌کند و برای مدت ۲ سال اعتبار داشته و قابلیت ارتقا درجه کتابخانه‌ها را دارد.

گفتنی است ۱۰۶۸ کتابخانه مخزن دار، ۱۶۶ کتابخانه باز(مستقر در شبستان مساجد) همراه با ۱۲۶۶ کتابدار در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان فعالیت می‌کنند. در دسترس بودن، مردمی بودن، پراکندگی در مناطق شهری و روستایی دورافتاده و عدم وابستگی به حمایت دولت از خصوصیات بارز کتابخانه‌های مساجد است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار