معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: امسال طی 9 ماه حدود 295 هزار تن مواد لبنی به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اردبیل؛ حسن رکنی افزود: این میزان گرچه از نظر کمی نسبت به پارسال کاهش یافته اما از نطر ارزش تغییری نداشته است.

وی گفت: پارسال میزان صادرات مواد لبنی 650 هزار تن بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه در سال جاری واردات محصولات کشاورزی هشت درصد کاهش یافته است ، افزود: این درحالی است که امسال صادرات کشاورزی نیز نیم درصد افزایش یافته است.

رکنی با اشاره به تولید 2 میلیون و 100هزار تن گوشت مرغ در کشور گفت: امکان افزایش 50 درصدی این میزان در کشور وجود دارد.

وی افزود: سیاست دولت، افزایش میزان صادرات گوشت مرغ می باشد اما در این زمینه باید به موضوع کیفیت و ذائقه مشتریان خارجی و ایجاد زنجیره های تولید توجه بیشتری شود.

معاون وزیر جهاد کشاوری با تاکید بر اینکه کیفیت و بهداشت گوشت مرغ تولیدی در کشور را کاملا تایید می کند گفت: در بازارهای جهانی تنها کیفیت مورد توجه نمی باشد بلکه به سایز مرغ تولیدی نیز توجه می شود و باید این نقیصه در تولید داخلی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگرخواستار افزایش صادرات مرغ به خارج از کشور هستیم باید به موضوع زنجیره ها و نیز اصلاح سایز مرغ تولیدی در کشور توجه داشته باشیم .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، مواد ، لبنی ، خارج ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.