رکورددار رشته‌های پنج‌گانه و هفت‌گانه دو و میدانی بانوان تاکید کرد کمیته دوپینگ مجوز استفاده از داروی بتامتازون را برای وی صادر نکرده است.

سپیده توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:‌ هفته بعد رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا در قطر آغاز می‌شود و من هم در رشته پنج‌گانه نماینده بانوان ایران در این رقابت‌ها به شمار می‌آیم.

وی درباره آخرین وضعیت‌اش پیش از اعزام به قطر گفت:‌ از مدت‌ها پیش تمریناتم را برای حضور موفق در رقابت‌های آسیایی آغاز کردم. انگیزه بالایی برای موفقیت در قطر دارم اما متاسفانه در هفته گذشته با مشکل حساسیت فصلی روبرو شدم و کمی از شرایط ایده‌آل فاصله گرفتم. 

توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا برای درمان حساسیت فصلی خود از دارو هم استفاده کرده است؟ توضیح داد: هفته پیش به پزشک متخصص مراجعه کردم و برایم آمپول بتامتازون تجویز شد. البته این دارو از مواد ممنوعه به حساب می‌آید و آزمایش دوپینگ را مثبت نشان می‌دهد. به همین دلیل برای مصرف آن به تاییدیه کمیته دوپینگ نیاز داشتم اما وضعیتم را چندان حاد تشخیص ندادند و به من گفتند با داروهای دیگری مشکلم را برطرف کنم. 

رکورددار رشته‌ هفت‌گانه دو و میدانی بانوان ایران ادامه داد: متاسفانه داروهای مشابه کمکی به من نکرد و همچنان مشکل گذشته را دارم. سرفه‌های شدید آزارم می‌دهد و ممکن است زمان شرکت در دوی 800 متر قهرمانی آسیا به مشکل بخورم.  

عضو تیم ملی دو و میدانی بانوان ایران درباره رقبای آسیایی‌اش اظهار کرد: غیر از کاترین، دونده ازبکستانی که دوست صمیمی‌ام به شمار می‌آید، ‍ژاپن، هند و چین همواره دوندگان خوبی در بخش زنان دارند و هرازگاهی پدیده‌هایی از این کشورها در رقابت‌های آسیایی درخشان ظاهر می‌شود. با وجود این امیدوارم عملکرد خوبی در رقابت‌های داخل سالن‌ آسیا داشته باشم و بتوانم رکوردهای ایران را جابجا کنم. برای نمونه رکورد پرش ارتفاع داخل سالن ایران یک متر و 80 سانتیمتر و در اختیار زهرا نقی‌زاده است اما رکورد من در بیرون از سالن یک متر و 83 سانتی‌متر است و امید زیادی به شکستن رکورد این ماده دارم. 

وی درباره شرایطش برای کسب سهمیه المپیک گفت: متاسفانه رسیدن به ورودی المپیک در هفت‌گانه برای آسیایی‌ها کار دشواری است. حد نصاب این ماده برای حضور در المپیک ریو 6 هزار و 200 امتیاز است اما در آسیا با رسیدن به مجموع 5 هزار و 800 امتیاز می‌توان قهرمان شد و به مدال طلا رسید. هرچند کار بسیار دشواری پیش رو دارم اما برای حضور در المپیک ناامید هم نیستم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار