روسیه تصمیم دارد با ایجاد قوانینی جدید، رقابت در جهان فناوری را برای شرکت های آمریکایی دشوارتر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "بریتبارت": "جرمن کلیمنکو"، مشاور جدید پوتین در حوزه اینترنت پیشنهاد کرده است این کشور مالیات شرکت های گوگل و اپل را افزایش داده و استفاده از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت در اداره های دولتی را ممنوع کند.
کلیمینکو در ماه های اخیر توانسته عنوان "تزار اینترنتی" را به خود اختصاص دهد. او اعلام کرده در نظر دارد تا با معرفی مالیات 18 درصدی بر نرم افزارهای خارجی، مردم این کشور را به استفاده از گزینه های داخلی تشویق کند.

او در این باره گفته است: "هنگامی که شما در کشورهای دیگر نرم افزاری را خریداری می کنید، مالیات افزون آن هنگام خرید محاسبه می شود؛ اما در کشور ما این روند وجود ندارد."

کلیمینکو پاسخگویی گوگل به سرویس های امنیتی روسیه را نیز مورد انتقاد قرار داد، در حالی که گوگل سالانه 32 هزار درخواست سرویس های آمریکایی را پاسخ می دهد. او در این باره گفت: "ما باید این اقدام را نوعی تهدید برای امنیت ملی کشور حساب کنیم."

روسیه در سال های اخیر با انتقادات بسیاری در ارتباط با با سیاست های اینترنتی خود مواجه شده است. این کشور چندی پیش قانونی را تصویب کرد که به دولت اجازه می داد سایت های تند رو را مسدود کند.

روسیه در سال 2014 چهار وبسایت مخالف دولت را مسدود کرد و وبلاگ نویسان با بازدید بیش از 3 هزار نفر در روز را وا داشت تا برای مسدود نشدن صفحاتشان، آن ها را در وبسایت دولتی ثبت کنند.

کلیمینکو درباره سیاست های جدید روسیه در دنیای اینترنت گفت: "روش چین و کره شمالی بسیار محدود کننده است و برای کشور ما مناسب نیست؛ با این حال اگر گوگل در روسیه وجود نداشته باشد مردم می توانند از گزینه های محلی بهره ببرند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار